برنامه هاي ويژه اي براي بلاكچين داريم

IBM اعلام كرد:

كمپاني بزرگ IBM همانند مايكروسافت و گوگل در يكي دو سال اخير نسبت به خريداري شركت نرم افزاري Salesforce تمايل نشان مي داد اما اين تصميم اخيرا بيش از هر زمان ديگري جدي شده است. آي بي ام در نظر دارد تا با خريد اين شركت، نگاه ويژه‌تري به واحدهاي مشاوره، مديريت ارتباط با مشتريان و گسترش خدمات جهاني كسب و كار خود داشته باشد/ Salesforce یک شرکت نرم افزاری بين المللي است که نرم افزارهای سازمانی و شرکتی تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. Salesforce در مارس 1999 توسط چند تن از مدیران سابق شرکت اوراکل تاسیس شد.

به گزارش پايگاه خبري بانكداري الكترونيك به نقل از PAYMENT.COM ، روز پنجشنه 31 مارس، آي بي ام معامله با Salesforce را آغاز كرد. با اينكه برخي جزييات اين معامله گزارش شده، اما آي بي ام هنوز خريداري Salesforce را رسما تاييد نكرده است.
انگيزه هاي مختلفي براي خريداري Salesforce توسط آي بي ام وجود دارد. بر اساس برآورده هاي كارشناسان آی بی ام، ارزش بازار Salesforce حدود 111 میلیارد دلار در سال است. علاوه بر اين، شركت هاي زيرمجموعه، ظرفيت ها و خدمات اين شركت مي تواند كمك زيادي به توسعه هر چه بيشتر آي بي ام كنند – براي مثال Bluewolf واحدي است كه مسئوليت بررسي و ارائه راهكارهاي مديريت ارتباط با مشتريانِ Salesforce را بر عهده دارد كه با ادغام اين شركت با واحدهاي زيرمجموعه آي بي ام، واحد مديريت ارتباط با مشتريانِ آي بي ام قدرت بيشتري خواهد گرفت.
Salesforce یک شرکت نرم افزاری بين المللي است که نرم افزارهای سازمانی و شرکتی تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. Salesforce در مارس 1999 توسط چند تن از مدیران سابق شرکت اوراکل تاسیس شد.
اين شركت از همان بدو تاسیس در رده شرکت هایی قرار گرفت که نرم افزارها را در قالب خدمات ارائه می کردند و نه کالا. این روش فروش به «نرم افزار به مثابه کالا» (SaaS) معروف است. در ژوئن 2004 سهام عمومی اولیه این شرکت در بورس نیویورک با نماد CRM عرضه شد و ارزش آن از 110 میلیون دلار فراتر رفت.
در آوریل سال 2009، این شرکت راهکارهای خود را در نسخه‌هایی با قابلیت سازگاری با گوشی‌های بلک‌بری، آیفون و گوشی‌ها و دستگاه‌های تحت سیستم عامل ویندوز فون عرضه کرد.
راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت هم اکنون برنامه ها و بخش‌های مختلفی را در بر می گیرد که عمده آنها مبتنی بر فناوری پردازش ابری هستند.

برخي از مهم ترين محصولات اين شركت از اين قبيل هستند:
برنامه کاربردی Sales Cloud: این برنامه مبتنی بر فناوری پردازش ابری است. کاربران می توانند از طریق فناوری های همراه یا رایانه های متصل به اینترنت از آن استفاده کنند. Sales Cloud دارای ابزاری به نام Chatter است که به کاربران اجازه می دهد هزینه بازاریابی و عملکرد خود در زمینه های مختلف را با یک برنامه کاربردی مدیریت کنند و فرصت‌های نهفته در بازار را از طریق رهگیری تصمیمات و رویدادهای مهمی که در بخش‌های مختلف صورت می گیرد، روابط با مشتریان و دیگر اطلاعاتی که به فرایند فروش شرکت کمک می کند، ردیابی کنند.
Service Cloud: این خدمات به شرکت‌های مشتری کمک می کند به فضایی شبیه یک مرکز تماس دسترسی داشته باشند و رویدادهای حوزه های مختلف را کنترل کنند. یکی دیگر از کاربردهای این برنامه این است که شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر می‌توانند وارد شبکه های اجتماعی مختلف شوند و گفتگوهای اعضای شبکه در مورد شرکت و محصولات متبوع خود را تجزیه و تحلیل کنند.
پلت‌فرم Force.com: این پلت فرم در مجموعه «نرم افزار به مثابه کالا» (PaaS) قرار می گیرد. شرکت و نرم افزارسازان مختلف می توانند به کمک این پلت فرم، برنامه ها و نرم افزارهایی تولید کنند که سازگار با زیرساخت ها و برنامه های شرکت Salesforce.com  است.
Chatter: این پلت فرم در ژوئن 2010 وارد بازار شد. کاربران به کمک این پلت فرم می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق یک مجرای خبررسانی لحظه به لحظه دریافت کنند.
AppExchange: این بخش در حکم فروشگاهی برای برنامه ها و نرم افزارهای مبتنی بر فناوری پردازش ابری است که در سال 2005 راه اندازی شده است. تا سال 2010 حدود 900 برنامه کاربردی از بیش از 450 فروشنده مستقل در این فروشگاه عرضه می شد. شرکای Salesforce.com معمولاً راهکارها و محصولات خود را معمولاً از طریق این فروشگاه توزیع می کنند.
پیکربندی نرم افزارها: کاربران شرکت Salesforce.com می توانند پیکره بندی نرم افزارهای مدیریت روابط با مشتری را خود تغییر دهند. این پیکربندی ها را حتی می توان در سطح پلت فرم ها نیز انجام داد.
پشتیبانی از فناوری های همراه: در آوریل سال 2009، این شرکت راهکارهای خود را در نسخه‌هایی با قابلیت سازگاری با گوشی‌های بلک بری، آیفون و گوشی‌ها و دستگاه‌های تحت سیستم عامل ویندوز فون عرضه کرد.

هنوز جزييات مالي انتقال مالكيت اين شركت توسط آي بي ام گزارش نشده است اما بر اساس شنيده ها، پس از انجام اين معامله، كمپاني آي بي ام مالكيت تمام دفاتر Bluewolf در 13 شهر ايالات متحده، استراليا و اروپا را در اختيار خواهد گرفت.
Bluewolf  پس از شركت هاي Ammirati و Aperto و ecx.io چهارمين شركتي خواهد بود كه توسط آي بي ام به منظور توسعه خدمات جهاني خود خريداري مي شود.
آی بی ام مي گويد تا اواسط سال جاري، مراحل مالكيت، ادغام و راه اندازي اين واحد به اتمام مي رسد. سال گذشته، این شرکت نرم‌افزار مديريت زنجیره تامین خود را (LogicTools) به Llamasoft واگذار كرد.
گفتني استIBM  اخيرا بخشي از تمركز خود را بر روي راهكارهاي بلاكچين قرار داده و برنامه هاي ويژه اي براي آن در سر دارد. آزمايش اين پروژه از ماه گذشته با انتقال نرم‌افزار بلاكچين به داخل شركت آي بي ام آغاز شده و هدف اصلي آن، تسهيل استفاده از سخت افزارهاي IBM است.
بر اساس اين گزارش، آي بي ام به زودي يك نرم افزار سولوشن متن باز را به صورت رايگان عرضه خواهد كرد كه به برنامه‌نويسان بلاكچين كمك خواهد كرد تا سولوشن‌هاي خود را سريع‌تر از گذشته ايجاد كنند.
ساخت و پرداخت اين برنامه، IBM  را در رديف بزرگ‌ترين و برجسته ترين حاميان فناوري لجر قرار خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72