هشدار در مورد مخاطرات ناشي از خروج اين کشور از اتحاديه اروپا

خطرات احتمالی برگزيت بانک مرکزي انگليس را ناچار به واکنش کرد؛

کميته سياست گذاري مالي بانک مرکزي انگليس در مورد خطرات اقتصادي ناشي از خروج اين کشور از اتحاديه اروپا (برگزيت) هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اين کميته بانک مرکزي انگليس روز سه شنبه در گزارشي اعلام کرد که چشم انداز ثبات مالي اين کشور از نوامبر گذشته (عمدتا به دليل مساله احتمال خروج انگليس از اتحاديه اروپا) وضعيت بدتري پيدا کرده است.
اين کميته افزود: مهمترين مساله اي که هم اينک ثبات مالي انگليس را با خطرات مواجه کرده، مساله برگزاري همه پرسي خروج اين کشور از اتحاديه اروپا است.
کميته سياست گذاري مالي بانک مرکزي انگليس هشدار داده است که از جمله خطرات ناشي از برگزيت، بروز يک دوره طولاني از عدم قطعيت خواهد بود که سبب افزايش هزينه ها شده و دسترسي وام گيرندگان انگليسي به منابع مالي خارجي را تحت تاثير قرار خواهد داد.
`مارک کارني` رييس بانک مرکزي انگليس نيز اخيرا در نشستي با نمايندگان مجلس عوام نسبت به خطرات ناشي از خروج از اتحاديه اروپا براي `ثبات مالي` اين کشور هشدار داده بود.
رئيس بانک مرکزي انگليس در اين نشست تصريح کرد: خروج از اتحاديه خطرات بزرگي را براي ثبات اقتصادي انگليس در پي خواهد داشت.
وي همچنين هشدار داد: شماري از شرکت هاي خارجي، در صورت خروج انگليس از اتحاديه اروپا درصدد جابه جايي و انتقال مقر اصلي دفترشان به خارج از انگليس برخواهند آمد.
همه پرسي خروج انگليس از اتحاديه اروپا قرار است در 23 ژوئن آينده برگزار شود.آریا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  91