روایت دکترظریف از دکمه‌های فیروزه‌ای و ماجرای دختر طراحش!

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را به ترتیب و آداب‌دانی می‌شناسند؛ قاعدتا بخشی از این آداب‌دانی نیز، که لازمه دیپلماتی در سطح اوست، مربوط به پوشش و استایل ظاهری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازریسک نیوز،محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را به ترتیب و آداب‌دانی می‌شناسند؛ قاعدتا بخشی از این آداب‌دانی نیز، که لازمه دیپلماتی در سطح اوست، مربوط به پوشش و استایل ظاهری است.

وزیر محبوب و خوش‌پوش، اخیرا در برنامه اغلب جنجالی «دید در شب» حاضر شده و روبه‌روی رضا رشیدپور نشسته تا جواب‌گوی پرسش‌های او باشد. در قسمتی از این گفت‌وگو، رشیدپور به لباس ظریف و هم‌چنین به دکمه‌سرآستین‌های خاص و متفاوت او و به دو حرف اول اسم و فامیل او که همیشه بر سرآستین کت‌اش نوشته شده اشاره می‌کند.

 روایت ظریف از دکمه‌های فیروزه‌ای و ماجرای دختر طراحش

لباس‌هایتان راچه کسی انتخاب می‌کند؟

خودم لباس‌هایم را انتخاب می‌کنم. من دوستی دارم در نیویورک بوتیک دارد. وقتی آن جا بودم…

«بیژن» که نیست آقای دکتر؟!

نه‌خیر از این پول‌ها نداریم! ایشان چون تخفیف ویژه‌ای هم می‌داد و خوش‌سلیقه بود از آن‌جا خرید می‌کردم. هنوز هم کمک می‌گیرم از او برای انتخاب پارچه. او می‌گوید از این پارچه‌ها کدام مناسب‌تر است برای کاری که من می‌کنم. به همین دلیل است که عموم لباس‌هایم شبیه به هم است.

علاوه بر این‌‌ها در لباس شما همواره ویژگی خاصی هست. ایشان انگشتر دست نمی‌کنند اما در لباس‌شان چیز ویژه‌ای هست. خودتان توضیح می‏دهید؟

من خودم به آن می‌گویم نزدیک‌شدن سنت به مدرنیته. چون هیچ‌وقت نمی‌توانستم انگشتر دستم کنم، این دکمه سردست‌ها را انتخاب کردم. جنسشان هم از سنگ عقیق یا فیروزه. این‌ها را خودم و البته بیشتر دخترم که کارش طراحی است، طراحی می‌کند. این دکمه که الان هم به سرآستینم هست، عقیق مشکی است، اما این یکی طراحی دخترم نیست.

JZ را چهطور؟ چه کسی انتخاب کرده؟

این را کسی که پیراهن را سفارش می‌گیرد، می‌نویسد و می‌دوزد. این‌گونه پیراهن‌ها موجود نیست و به سفارش دوخته می‌شود.

روایت ظریف از دکمه‌های فیروزه‌ای و ماجرای دختر طراحش

[محمدجواد ظریف، چنان که در عکس نیز میبینید، گاهی دکمه سرآستینهایش را از سنگ فیروزه انتخاب میکند]

  روایت ظریف از دکمه‌های فیروزه‌ای و ماجرای دختر طراحش

[دکمه های متفاوت سرآستین و همچنین حروف J و Z را در این عکس میبینید]

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −  33  =