پرداخت های موبایلی جهانی به ۶۲۰ میلیارد دلار می رسد/ تشکیل بانک موبایلی در سال ۲۰۱۷

تا پایان 2016

مجموع درآمد جهانی از بازار پرداخت موبایلی در سال 2015 به 450 میلیارد دلار آمریکا رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2016 به 620 میلیارد دلار آمریکا برسد./از زمانی که شرکت Alibaba و Tencent با همکاری یکدیگر سیستم تشخیص اثر انگشت را در فرایندهای تایید پرداخت تعبیه کردند، تعداد گوشی های هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گزارش های اخیر حاکی از آن است که مجموع درآمد جهانی از بازار پرداخت موبایلی در سال 2015 به 450 میلیارد دلار آمریکا رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2016 به 620 میلیارد دلار آمریکا برسد.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی TrendForce به عنوان یک تامین کننده جهانی اطلاعات بازار در صنعت های تکنولوژی؛ اپل پی و سامسونگ پی به بازار چین وارد شده اند و سهم عظیمی از بازار پرداخت های موبایلی جهان را به خود اختصاص داده اند.

این شرکت تحقیقاتی خاطر نشان کرده است؛ این سرویس ها از سوی بانک ها، اپراتورهای مخابراتی و پلتفرم های پرداخت شخص ثالث هزینه هایی دریافت می کنند و فرصت های انبوهی از کسب  وکارهای بازار پرداخت موبایلی به دست می آورند. با این حال، توسعه دهندگان سخت افزار و نرم افزار می توانند نقش قابل توجهی در این صنعت داشته باشند.

برای مثال، اوج گرفتن صنعت پرداخت های موبایلی منجر به رشد سریع تراشه های حسگر اثر انگشت شد.

با توجه به این گزارش، از زمانی که شرکت Alibaba و Tencent با همکاری یکدیگر سیستم تشخیص اثر انگشت را در فرایندهای تایید پرداخت تعبیه کردند، تعداد گوشی های هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت افزایش یافت. در حقیقت، این تکنولوژی بیومتریک یک قابلیت استانداردی است که به صورت جریان اصلی وارد مدل های جدید گوشی های هوشمند شده است. بنابراین، می توانیم انتظار داشته باشیم که تا پایان سال 2016 بیش از 40 درصد از گوشی های هوشمند در سراسر جهان مجهز به حسگر اثر انگشت باشند.

هم چنین، شرکت تحقیقاتی TrendForce معتقد است میدان اصلی رقابت بیشتر در اختیار ارائه کنندگان سرویس های پرداخت موبایلی، بانکداری ها و بخش های خرده فروشی است.

نکته دیگر این که؛ بانک ها در انتخاب روش های پرداخت موبایلی در این حوزه نقش مهمی ایفاء می کنند. علاوه بر این، اگر بانک ها هدایت همکاری میان تامین کنندگان سرویس های مالی و خرده فروشی ها را در دست داشته باشند، تکنولوژی های مرتبط در زمینه های کاربردی و بخش های بیشتری را به وجود می آورند.
منبع: http://www.thepaypers.com/6

شرکت Orange بانک موبایلی را در سال 2017 راه اندازی می کند
 همچنین شرکت فرانسوی Orange راه جدیدی به سمت بانک موبایلی ایجاد کرده و با همکاری شرکت بیمه Groupama بانکی تحت عنوان Orange Bank راه اندازی می کند.
این همکاری به منظور ایجاد امکانی برای راه اندازی Orange Bank در کشور فرانسه در آغاز سال 2017 شکل گرفته و قرار است پس از آن در سایر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و بلژیک نیز راه اندازی شود.
پس از تاسیس، کلیه خدمات استاندارد بانکی مانند سپرده گذاری، وام ها و محصولات بیمه ای ارائه می شود.
این سرویس با استفاده از شبکه فروشگاه های متصل به Orange و هم چنین شعبه های شرکت Groupama و زیرمجموعه های آن گسترش می یابد. هدف از این طرح رسیدن به درآمدزایی 400 میلیون یورویی از سرویس های مالی در سال 2018 می باشد.

منبع: http://www.thepaypers.com/

مترجم:سمانه سمیعی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3