افزایش ۲۷۰ درصدی پرداخت موبایلی تا سال ۲۰۱۴

نتایج مطالعات یک موسسه تحقیقاتی نشان میدهد:نسبت به سال 2010

براساس نتایج مطالعات موسسه تحقیقاتی Juniper، پرداخت موبایلی برای کالا و خدمات دیجیتال و واقعی و همچنین پرداختهای فرد به فرد در سراسر جهان از 170 میلیارد دلار در سال 2010 با 270.6 درصد رشد به 630 میلیارد در سال 2014 افزایش خواهد یافت و حدود 100 میلیارد دلار از این مبلغ از محل خریدهای آفلاین تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شرکت ایران کیش با توجه به ضریب نفوذ بالای استفاده از تلفن همراه در جهان عجیب نیست که هر روز بر شمار شرکتهای ارایه کننده سرویسهای پرداخت روی تلفن همراه بویژه پرداخت با کارت اعتباری افزوده میشود.

 پرداخت با تلفن همراه در آمریکا هنوز یک فناوری یا خدمت جدید محسوب می شود، اما در آمریکای جنوبی و آسیا مدتی است که عملا مورد استفاده قرار دارد.

جذب افرادی که فاقد حساب بانکی هستند به همراه شمار عظیم کاربران تلفن همراه، زمینه اصلی جذابیت این تکنولوژی است که با حرکت دادن گوشی مقابل یک خوانشگر یا ارسال پیام کوتاه (همراه با کد ویژه) امکان پرداخت را فراهم کرده و تمامی شبکه های مربوط به کارت اعتباری را پشت سر میگذارد.

 به اعتقاد Sandy Shen، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Gartner Research، هنوز هم مدلهای پرداخت موبایلی مرتبط با کارت اعتباری از بیشترین شانس برای بدست گرفتن بازار برخوردارند. به گفته وی، از نظر فنی، تامین امنیت در حدی که مردم با کارت اعتباری یا در بانک پرداخت انجام میدهند، امکانپذیر است اما مشتریان باید در این خصوص آموزش دیده و با فناوریهای موبایلی آشنا شوند از این روست که اگرچه در آیندهای نزدیک پایانه های فروش از چرخه پرداخت الکترونیک حذف نخواهند شد اما غفلت شرکتهای PSP از ارایه روشهای پرداخت موبایلی، ضربات سختی را در میان مدت به ایشان وارد نموده و بازار پرداخت موبایلی سهم عمدهای از تراکنش POSهارا قبضه خواهد نمود.

 پتانسیل بازار پرداخت موبایلی

 براساس نتایج مطالعات موسسه تحقیقاتی Juniper، پرداخت موبایلی برای کالا/خدمات دیجیتال و واقعی و همچنین پرداختهای فرد به فرد در سراسر جهان از 170 میلیارد دلار در سال 2010 به 630 میلیارد در سال 2014 افزایش خواهد یافت و حدود 100 میلیارد دلار از این مبلغ از محل خریدهای آفلاین تامین خواهد شد.

 سیستمهای پرداخت موبایلی مبتنی بر کارت فیزیکی

 اغلب سیستمهای پرداخت موبایلی در آمریکا با هدف حذف کارت اعتباری از این چرخه طراحی نشده اند بلکه برای تکمیل و تسهیل استفاده از آن کاربری دارند.

 شرکت Apple: اپلیکیشنی به نام Bump را بر روی iPhoneهای خود ارایه کرده است که به کاربرانش اجازه میدهد با نزدیک کردن دو گوشی، انتقال وجه از یک کارت اعتباری متعلق به حساب PayPal به دیگری انجام شود.

 شرکت Square: این تکنولوژی را یک گام جلوتر برده و به افراد امکان میدهد که با داشتن یک iPhone  یا  iPadپرداخت با کارت اعتباری شرکتهای Visa, MasterCard, American Express و Discover را بپذیرند. شرکت Square از علاقمندان میخواهد که اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و با نصب یک خوانشگر کوچک کارت روی گوشی تلفن همراه، پرداختهای خود را انجام دهند. براساس اظهارات گروه توسعه National Square، امضای مشتری همان اثر انگشت اوست. بعد از ورود آدرس ایمیل، مشتری یک رسید الکترونیک شامل اطلاعات پرداخت دریافت میکند. الگوی مورد استفاده Square نشان میدهد که هر تراکنش متعلق به کدام منطقه جغرافیایی است.

 قابلیت جابجایی و سودآوری

 • سیار بودن POS محدودیت مکانی پرداخت را از بین برده و به فروشنده امکان میدهد که در هر نقطهای از فروشگاهش یا محل حضور مشتری، تسویه حساب و پرداخت انجام شود

 • به عنوان یک سیستم چندمنظوره، این POS میتواند برای همه انواع پرداخت از چیپ گرفته تا PIN و NFC مناسب باشد

 • بهرهوری را افزایش داده و هزینه های عملیات را کاهش می دهد

 • خطر انصراف مشتری به دلیل طولانی شدن انتظار در صف یا انصراف از خرید را کاهش می دهد

 امنیت بیشتر

 • اطلاعات مربوط به مشتری را حفاظت کرده و به میزان محسوسی نگرانیها و بی اعتمادی پذیرندگان را کاهش میدهد

 • امنیت این سیستم به صورت end-to-end بوده و اطلاعات دارنده کارت هرگز وارد سیستم نمیشود

 • شما را از دردسرهای حفاظت از اطلاعات بی نیاز میکند به ویژه سیستم نیازی به پیاده سازی استانداردهای امنیتیPCI نداشته و هزینههای مدیریت و تامین امنیت را کاهش میدهد

 مناسب برای فروشگاههای بزرگ

 • فروشگاههای بزرگ با استفاده از این فناوری جدید میتوانند در هر جایی که مشتری تصمیم به خرید کالا یا خدمات میگیرد، حضور یافته و ضمن حفظ یک امتیاز بزرگ نسبت به رقبا، وفاداری مشتریان را نیز افزایش دهند

 • ترکیب PIN pad، اسکنر بارکدهای دو بعدی و فناوری پرداخت بدون تماس میتواند زمینههای جدیدی برای تولید درآمد و کسب سود ایجاد کند

معرفی یکی از جدیدترین فناوری پرداخت مبایلی

 شرکت وریفون به تازگی محصول تازه ای به نام PAYWARE MOBILE به بازار عرضه کرده که به عنوان یک نوآوری مهم در عرصه پرداخت با ابزارهای سیار شناخته می شود و  انتظار میرود کل قواعد بازی در صنعت پرداخت الکترونیک  را تغییر دهد. به طور خلاصه، محصول تازه ترکیبی از یک خوانشگر کارت وریفون و تلفن همراه هوشمند است که با استفاده از یک PIN pad و اسکنر بارکد، وسیله فوقالعاده ای برای پرداخت موبایلی فراهم میکند. تسریع تراکنشها، بهبود کارآیی، معرفی شیوه ای جدید برای درآمدزایی و افزایش وفاداری مشتری به عنوان بخشی از امتیازات این محصول جدید معرفی شده است

  امتیازات ویژه PAYWARE MOBILE

   • فناوری جدید شرکت وریفون فضای کمتری را نسبت به سیستمهای رایج POS اشغال کرده و هزینه کمتری دارد

 •مشتری میتواند بدون نگرانی از انتظار مقابل صندوق برای پرداخت براحتی به امور خود بپردازد و رضایت وی بیشتر تامین شود

•عملیاتدریافت الکترونیک وجه را میتوانیددر هر نقطهای از فروشگاه انجام دهیدپیش از این که مشتری خارج شده یا نظرش راتغییردهد.                                        

• امکان گردآوری اطلاعات متعلق به مشتری نظیر کوپنهای دیجیتال و برنامههای وفاداری را فراهم میسازد

 • گزینه پرداخت ایمن این فناوری، اطلاعات دارنده کارت را ایمن نگه داشته و میتواند با سایر برنامههای خدمات ویژه کار کند

   • ارایه امکان پرداختی سریع و ایمن به مشتریان، امتیاز ویژه ای برای شما محسوب میشود

 

  پرداخت در همه جا

  یکی از امتیازات مهمیکه برای سرویس جدید وریفون برشمرده و روی آن تاکید میشود، از میان برداشتن محدودیت مکانی در پرداخت است که به کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان امکان میدهد بدون نگرانی از نیاز به نصب ابزارهای سنتی پرداخت، پرداخت با کارت اعتباری را برای مشتریان خود فراهم کنند. بنابراین کافههای کوچک و پذیرندگانی مثل فروشندگان خیابانی هم میتوانند پرداخت با کارت را قبول کنند.

 Reader نصب شده روی PAYWARE MOBILE وریفون به گونه ای طراحی و برنامهریزی شده که حداکثر امنیت را برای پرداخت با کارت اعتباری فراهم کند. گوشی تلفن نیز هیچ اطلاعاتی را نه «دیده» و نه ذخیره میکند. همچنین برای امنیت بیشتر، امکان قفل کردن از راه دور سیستم در هنگام سرقت یا گم شدن آن در نظر گرفته شده است بنابراین امکان انجام یا ادامه تراکنش در شرایط مذکور وجود نخواهد داشت.

منابع:


  www.creditcards.com
squareup.com
http://bankfiesta.com
http://it-chuiko.com/mobile

 

تهیه گزارش از گروه مطالعات راهبردی ایران کیش واحد روابط عمومی و تبلیغات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3