راهبردهای اصلی پست بانک در پسابرجام

به مناسبت دهه فجر و آغاز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 86 طرح و پروژه پست بانک ایران در سراسر کشور با حضو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان کشوری افتتاح و بهره برداری شد.این مراسم با سخنرانی خسرو فرحی – مدیرعامل پست بانک ایران – همراه بود که وی ضمن تبریک و تهنیت دهه فجر و یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، از سرپرستی پست بانک منطقه 3 تهران و افتتاح شعبه موزه ارتباطات خبر داد.خسروفرحی در ادامه اظهار کرد: کم ترین پروژه ای در کشور بهره برداری می شود که بانک در آن نقش یا مشارکت نداشته باشد. پست بانک ایران هم امروزه نقش اساسی در ارائه خدمات بانکی در سراسر کشور بر عهده گرفته است که بدون شک نقش بی بدیلی در کاهش هزینه های مالی کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته است.وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور بانک در بیش از 30 درصد روستاها خوشبختانه با رفع ابهام از ماهیت حقوقی بانک و شرایط بانکی گسترده برای پست بانک و پرسنل متعهد و متخصص این بانک همگی نویدبخش افق های روشنی در حوزه اقتصاد و نظام بانکی کشور خواهد بود. تاکید بر برنامه ریزی، استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات بانکی از طریق استقرار سیستم یکپارچه بانکی در دفاتر شهری و روستایی و همچنین مشتری مداری با مفهوم توجه به نیازهای خاص مشتریان و تلاش در جهت پوشش آنها راهبردهای اصلی بانک هستند. همچنین فرصت‌های پس از تحریم و قابلیت های استفاده از شبکه کارگزاری که مختص پست بانک‌های دنیا است فرصت مناسبی را برای مبادلات ارزی و وضعیت رقابتی فراهم کرده است.در ادامه برنامه به پاس خدمات 20 ساله پست بانک از تمبری به دست وزیر ارتباطات رونمایی شد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از رونمایی از تمبر و ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت امام راحل (ره) ضمن تشکر از مسئولان پست بانک، اظهار کرد: فعالیت های پست بانک همیشه رو به جلو بوده است. وضعیت پست بانک از سال قبل تا به الان بسیار تغییر کرده، هوشمندسازی بیشتر شده و سوددهی افزایش پیدا کرده است که امیدوارم در 20 سالگی بتواند کارهای بزرگی انجام دهد.وی در ادامه گفت: رسالت پست بانک در گذشته حضور در روستاها و مناطق محروم بود، اما در مقاطعی تلاش کرد بیشتر در شهرها حضور داشته باشد. حضور پست بانک در روستاها خوب است اما باید در یکسری مسائل جانبی توجه بیشتری به آن شود. مثلا موضوع اشتغال در روستاها و اینکه پست بانک به سهم خودش باید طبق سیاست‌های نظام از ورود روستا به شهر جلوگیری کند. برای مثال باید تلاش کند صنایع کوچک را مثل کشاورزی، دامپروری و … را گسترش دهد تا فرد روستایی احساس رضایت کند که این مساله ماموریت مهمی است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پست بانک باید بانک تخصصی ICI کشور باشد نه وزارت ارتباطات.وی در پایان از سرمایه ICI به میزان 29 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این مقدار تا سه برابر ظرفیت افزایش دارد. اگر ما از زیرساخت خود خوب استفاده کنیم جامعه و وضعیت اقتصادی کشور تغییر خواهد کرد.در پایان شعبه پست بانک موزه ارتباطات به دست وزیر ارتباطات افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به مناسبت دهه فجر و آغاز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 86 طرح و پروژه پست بانک ایران در سراسر کشور با حضو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان کشوری افتتاح و بهره برداری شد.

این مراسم با سخنرانی خسرو فرحی – مدیرعامل پست بانک ایران – همراه بود که وی ضمن تبریک و تهنیت دهه فجر و یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، از سرپرستی پست بانک منطقه 3 تهران و افتتاح شعبه موزه ارتباطات خبر داد.

خسروفرحی در ادامه اظهار کرد: کم ترین پروژه ای در کشور بهره برداری می شود که بانک در آن نقش یا مشارکت نداشته باشد. پست بانک ایران هم امروزه نقش اساسی در ارائه خدمات بانکی در سراسر کشور بر عهده گرفته است که بدون شک نقش بی بدیلی در کاهش هزینه های مالی کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور بانک در بیش از 30 درصد روستاها خوشبختانه با رفع ابهام از ماهیت حقوقی بانک و شرایط بانکی گسترده برای پست بانک و پرسنل متعهد و متخصص این بانک همگی نویدبخش افق های روشنی در حوزه اقتصاد و نظام بانکی کشور خواهد بود. تاکید بر برنامه ریزی، استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات بانکی از طریق استقرار سیستم یکپارچه بانکی در دفاتر شهری و روستایی و همچنین مشتری مداری با مفهوم توجه به نیازهای خاص مشتریان و تلاش در جهت پوشش آنها راهبردهای اصلی بانک هستند. همچنین فرصت‌های پس از تحریم و قابلیت های استفاده از شبکه کارگزاری که مختص پست بانک‌های دنیا است فرصت مناسبی را برای مبادلات ارزی و وضعیت رقابتی فراهم کرده است.

در ادامه برنامه به پاس خدمات 20 ساله پست بانک از تمبری به دست وزیر ارتباطات رونمایی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از رونمایی از تمبر و ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت امام راحل (ره) ضمن تشکر از مسئولان پست بانک، اظهار کرد: فعالیت های پست بانک همیشه رو به جلو بوده است. وضعیت پست بانک از سال قبل تا به الان بسیار تغییر کرده، هوشمندسازی بیشتر شده و سوددهی افزایش پیدا کرده است که امیدوارم در 20 سالگی بتواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی در ادامه گفت: رسالت پست بانک در گذشته حضور در روستاها و مناطق محروم بود، اما در مقاطعی تلاش کرد بیشتر در شهرها حضور داشته باشد. حضور پست بانک در روستاها خوب است اما باید در یکسری مسائل جانبی توجه بیشتری به آن شود. مثلا موضوع اشتغال در روستاها و اینکه پست بانک به سهم خودش باید طبق سیاست‌های نظام از ورود روستا به شهر جلوگیری کند. برای مثال باید تلاش کند صنایع کوچک را مثل کشاورزی، دامپروری و … را گسترش دهد تا فرد روستایی احساس رضایت کند که این مساله ماموریت مهمی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پست بانک باید بانک تخصصی ICI کشور باشد نه وزارت ارتباطات.

وی در پایان از سرمایه ICI به میزان 29 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این مقدار تا سه برابر ظرفیت افزایش دارد. اگر ما از زیرساخت خود خوب استفاده کنیم جامعه و وضعیت اقتصادی کشور تغییر خواهد کرد.

در پایان شعبه پست بانک موزه ارتباطات به دست وزیر ارتباطات افتتاح شد.
ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  54