تاکید بر سه محور سیاستی مهم بانک ملی/ اعلام آمادگی برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصادی در دوران پسابرجامی

دکتر همتی عنوان کرد:

مدیرعامل بانک ملی ایران طی یک روز پر خبر، سه محور اساسی سیاست های بانک ملی را مورد تاکید قرارداد. این سه محور سیاستی در واقع همه بانکهای کشور را در بر می گیرد. واگذاری شرکت ها و املاک مازاد،ضرورت افزایش بهروه وری و آمادگی برای حمایت از بخش های اقتصادی در هنگامه اجرای برجام و سوم حمایت از تولید داخلی سه سیاست مهمی بود که عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی در سه رویداد جداگانه مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل بانک ملی ایران طی یک روز پر خبر، سه محور اساسی سیاست های بانک ملی را مورد تاکید قرارداد. این سه محور سیاستی در واقع همه بانکهای کشور را در بر می گیرد. واگذاری شرکت ها و املاک مازاد،ضرورت افزایش بهروه وری و آمادگی برای حمایت از بخش های اقتصادی در هنگامه اجرای برجام و سوم حمایت از تولید داخلی سه سیاست مهمی بود که عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی در سه رویداد جداگانه مورد تاکید قرار داد.

وی در اولین رویداد   از  واگذاری 8800 میلیارد ریال از شرکت ها و املاک مازاد این بانک خبرداد.در همین حال در سفر به کاشان بر ضرورت آمادگی همه بخش های بانک بویژه ارزی و نیز افزایش بهره وری و نگاه تحول گرایانه در بانک را مورد تأکید قرار داد تا در سایه چنین سیاستی بخش های مختلف اقتصاد در هنگامه برجام به نحو بهتری بتوانند از ظرفیت های بانکی استفاده برند.همچنین  در ادامه این سفر و در بازدید از سایپای این شهر گفت: حمایت از تولید داخلی جزو سیاست های محوری بانک ملی ایران است.

واگذاری 880 میلیارد تومانی شرکت ها و املاک مازاد
مدیرعامل بانک ملی ایران  در عین حال که  از  واگذاری 8800 میلیارد ریال از شرکت ها و املاک مازاد این بانک خبر می دهد در عین حال از روند واگذاری چندان راضی نیست و می گوید: با وجود چندین بار مزایده فروش املاک، صرفا 1300 میلیارد ریال از املاک مازاد بانک ملی ایران به فروش رسیده است.
  این گفته همتی به معنای ان است که بانک ملی تلاش می کند هم از  بنگاه داری و هم املاک مازاد خود را رها کند تا بهتر بتواند در مسیر تحقق سیاستهای بانکی موثر گام بردارد.وی امیدوار است با رونق بازار سرمایه و ساختمان این واگذاری ها سریعتر انجام شود.

دکتر عبدالناصر همتی اعلام کرد: بانک ملی ایران در اجرای سیاست های دولت و تأکیدات بانک مرکزی از اول سال تا پایان دی ماه، معادل 7500 میلیارد ریال از سهام و مالکیت مجموعه شرکت های وابسته به خود را واگذار کرده است.

وی افزود: در این مدت علی رغم چندین بار مزایده فروش املاک، صرفا 1300 میلیارد ریال از املاک مازاد بانک ملی ایران به فروش رسیده است.

مدیر عامل بانک ملی ایران ابراز امیدواری کرد با رونق گرفتن بازار سرمایه و ساختمان، میزان واگذاری های بانک ملی ایران افزایش بیشتری داشته باشد.

تأکید  بر ضرورت افزایش بهره وری در بانک

در همین حال مدیر عامل بانک ملی ایران  ضرورت آمادگی همه بخش های بانک بویژه ارزی و نیز افزایش بهره وری و نگاه تحول گرایانه در بانک را مورد تأکید قرار داد.وی که به کاشان سفر کرده است با درک وضعیت حاکم و اقتصاد و همچنین ظرفیت های پسابرجامی بر ضرورت نگرش های تحول گرایانه در مسیر افزایش بهره وری تاکید دارد. طبیعی است افزایش بهروری با با شناخت صحیح فرصتهای موجود فراهم خواهد شد. همتی بر آمادکی بخش ارزی بیشتر تاکید دارد چرا که در شرایط فعلی پاسخ به نیاز ارزی بخش های مختلف اقتصاد جهت ایجاد رونق اقتصادی محور اصلی روند بازار ایران را تشکیل می دهد.

 در همین راستا توجه به بانکداری بین الملل برای این بانک اهمیت ضروری دارد در نتیجه وی با اشاره به فرصت های ایجاد شده در پساتحریم برای تمامی بخش های اقتصادی، آمادگی کامل بانک ملی ایران را برای حضور مقتدرانه درعرصه بانکداری بین الملل و خدمت رسانی شایسته و کامل به فعالان اقتصادی اعلام کرد.

دکتر عبدالناصر همتی طی سفر به کاشان و بازدید از برخی شعب این شهرستان، ضرورت آمادگی همه بخش های بانک بویژه ارزی و نیز افزایش بهره وری و نگاه تحول گرایانه در بانک را مورد تأکید قرار داد.
دکتر عبدالناصر همتی در این بازدید، با همکاران شعب مذکور دیدار و گفت وگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل، نظرات و خواسته های آنها قرار گرفت.

حمایت از تولید داخلی
مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به کاشان در بازدید از سایپای این شهر گفت: حمایت از تولید داخلی جزو سیاست های محوری بانک ملی ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران در جریان سفر به کاشان در رأس هیأتی از مسئولان این بانک، از بخش های مختلف شرکت سایپای کاشان و خطوط تولید سایپا 111 و تیبا بازدید کرد.

دکتر عبدالناصر همتی در نشست مشترک با مدیران شرکت سایپای کاشان، برحمایت بانک ملی ایران از تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های عظیم صنعت و تولید کشور و حرکت براساس اصول اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
 وی با اشاره به فرصت های ایجاد شده در پساتحریم برای تمامی بخش های اقتصادی، آمادگی کامل بانک ملی ایران را برای حضور مقتدرانه درعرصه بانکداری بین الملل و خدمت رسانی شایسته و کامل به فعالان اقتصادی اعلام کرد.

وی همچنین در ادامه از پروژه در حال ساخت شعبه مرکزی کاشان بازدید کرد و ضمن بررسی وتبادل نظر با مسئولان بانک ملی استان و شرکت ملی مسکن، رهنمودهای لازم را درخصوص نحوه اجرای پروژه ارائه نمود.
 در این سفر یک روزه، محمود شایان سرپرست معاونت امور پشتیبانی، اصلان کریمی سرپرست مدیریت امور شعب منطقه یک کشور، شهریار سعادت رئیس اداره کل مهندسی و املاک و سید محمد حسینی رئیس اداره امور شعب استان اصفهان، مدیر عامل بانک ملی ایران را همراهی می کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7