رقابت های بین المللی نفوذ و دفاع در فضای مجازی آغاز شد

ششمین دوره رقابت های بین المللی نفوذ و دفاع در فضای مجازی از 16 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور 870 تیم داخلی و خارجی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ششمین دوره رقابت های بین المللی نفوذ و دفاع در فضای مجازی از 16 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور 870 تیم داخلی و خارجی آغاز شد.

مرتضی امینی مدیر اجرایی مرکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای) دانشگاه صنعتی شریف روز جمعه در تشریح جزئیات برگزاری رقابتهای نفوذ و دفاع به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این مسابقات در سه محور شامل مسابقه فتح پرچم، معرفی روش های خلاقانه در نفوذ و دفاع و همچنین کارگاه های آموزشی تخصصی تدارک یافته است.
وی افزود: مسابقه فتح پرچم (CTF) اصلی ترین بخش این رقابتها را تشکیل می دهد که از امروز به صورت آنلاین آغاز شده و تاکنون 870 تیم داخلی و خارجی که تقریبا از همه کشورها هستند در آن ثبت نام و شرکت کرده اند و با توجه به باز بودن زمان ثبت نام، احتمال افزایش تعداد تیم های شرکت کننده وجود دارد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درباره روند برگزاری مسابقه فتح پرچم توضیح داد: در این مسابقه، 6 محور مشخص و برای هرکدام، چالش های متعددی طراحی شده است که شرکت کنندگان باید به این چالش ها پاسخ دهند و با حل کردن یک چالش، به یک پرچم که یک کد ویژه است دسترسی پیدا می کنند و در سیستم، امتیازی برای آنها ثبت می شود و نهایتا مجموع امتیازات به عنوان ملاک برتری تیم ها درنظر گرفته خواهد شد.
امینی زمان برگزاری مسابقه فتح پرچم را 36 ساعت ذکر کرد و گفت: این مسابقات تا فردا ادامه خواهد یافت و علاوه بر حل چالش، زمان رسیدن به پاسخ نیز یکی از ملاک های کسب امتیاز خواهد بود. به این ترتیب، هر تیمی که در مدت زمان کمتری، چالش های تعیین شده را حل کند امتیازهای اضافه دریافت خواهد کرد.
به گفته وی، برترین های ششمین مسابقات نفوذ و دفاع، همزمان با مراسم اختتامیه در روز چهارشنبه 21 بهمن ماه معرفی خواهند شد. انتخاب تیم اول از میان شرکت کنندگان بین المللی خواهد بود اما تیم های دوم و سوم از میان تیم های ایرانی انتخاب خواهند شد.
مدیر اجرایی مرکز آپا ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی نیز از روز یکشنبه 18 بهمن ماه در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف آغاز خواهد شد و به مدت سه روز ادامه دارد.
امینی یادآور شد: معرفی تکنیک ها و روش های خلاقانه در نفوذ و دفاع نیز در قالب سخنرانی و در روز چهارشنبه 21 بهمن صورت خواهد گرفت.
تابلوی برگزاری مسابقات فتح پرچم و امتیازگیری تیم های شرکت کننده به صورت لحظه به لحظه از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی http://ctf.sharif.ir/2016/ قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.ايرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =