فعلا با بانك هاي ايران همكاري نمي كنيم

بانک مرکزی ایرلند؛

بانک مرکزی ایرلند با اشاره به باقی ماندن برخی تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران اعلام کرد: «به این دلایل، هنوز در موقعیتی نیست که تراکنش های مرتبط با ایران را انجام دهد».

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی ایرلند با اشاره به باقی ماندن برخی تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران اعلام کرد: «به این دلایل، هنوز در موقعیتی نیست که تراکنش های مرتبط با ایران را انجام دهد».

در حالی که شرکت های ایرلندی به بررسی فرصت های موجود در بازار ایران تشویق شده اند، ظاهرا دو بانک اصلی ایرلندی هنوز برای ورود به بازار ایران احتیاط می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ایندیپندنت، بانک انترپرایز ایرلند در پاسخ به سوالی درباره طرح هایش برای ورود به بازار ایران از هرگونه اظهارنظر خودداری کرد.

بانک انترپرایز ایرلند،  بخش های مختلف بازار ایران از جمله بهداشت و درمان و خدمات مالی را هدف قرار داده تا دسترسی لازم را برای شرکت های صادراتی ایرلند فراهم کند. اما سین دیویس، مدیر شعبه بانک انترپرایز ایرلند در دوبی می گوید، شرکت هایی که می خواهند در ایران فعالیت تجاری انجام دهند، به حمایت مالی و بانکی نیاز خواهند داشت.

دیویس افزود: «از نقطه نظر بانکی، این بدان معناست که  باید بانک های متبوع شرکت های مشتری همکاری های عادی خود را با ایران از سر بگیرند و این زمان خواهد برد…عوامل مختلفی برای تجارت لازم است تا روابط عادی مجددا احیا شود.»

بانک مرکزی ایرلند گفته، هرچند برخی تحریم ها در ارتباط با ایران از روز 16 ژانویه لغو شده، اما «پیچیدگی های فعلی و ریسک ها از جمله در ارتباط با ادامه  تحریم های اولیه دولت آمریکا همچنان پابرجاست.»

بانک مرکزی ایرلند با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کرده که به مقررات تحریمی اتحادیه اروپا، خزانه داری آمریکا، سازمان ملل و اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا پایبند است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «به این دلایل، بانک مرکزی ایرلند هنوز در موقعیتی نیست که تراکنش های مرتبط با ایران را انجام دهد…اما ما این مسئله را همواره بررسی خواهیم کرد.»

اتحادیه دولتی بانک های متحد ایرلند از اظهارنظر در باره برنامه های احتمالی خود برای همکاری با ایران خودداری کرد.

سفارت ایران در دوبلین که در حال حاضر بدون دریافت خدمات بانکی فعالیت می کند گفته که وزارت امور خارجه ایران با ارسال نامه ای به اتحادیه بانک های متحد ایرلند  درخواست گشایش یک حساب بانکی را مطرح کرده است.

سخنگوی سفارت ایران گفت، به وی گفته شده که سفارت ایرلند در تهران به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  10  =