تدوین سند جامع فناوری اطلاعات بین ایران و فرانسه

اجرای سند جامع در بخش فناوری اطلاعات بین ایران و فرانسه در راستای فعالیتهای مشترک دو کشور تدوین و اجرا خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در راستای فعالیتهای مشترک ایران و فرانسه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سند جامع فناوری میان دو کشور به اجرا خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به همراه رئیس جمهوری کشورمان در پاریس به سر می برد با وزیر اقتصاد و صنعت و دیجیتال فرانسه دیدار کرد.

محمود واعظی در دیدار با ماکرون، وزیر اقتصاد و صنعت و دیجیتال فرانسه با توجه به توسعه بخش ICT در آینده و تجربیات و حضور شرکتهای فرانسوی در بازار ایران، خواستار فعالیتهای مشترک بین دو کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش همراه با انتقال تکنولوژی در بازار بزرگ ایران شد.

وی درخصوص شرایط و برنامه ریزی های آینده کشور در حوزه ارتباطات و توسعه روابط دو کشور در این بخش، توضیح داد.

ماکرون در این دیدار گفت: توسعه روابط اقتصادی برای فرانسه با ایران بسیار مهم و اساسی است و ما متعهد می شویم که هر آنچه در سفر دکتر روحانی به فرانسه تفاهمی شود به مرحله عمل گذاشته شود و همکاریهای نو و استارتاپ را با یکدیگر بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه برای بررسی و ارزیابی پیشرفتها و برای روابط به ایران خواهد آمد ادامه داد: اجرای سند جامع در بخش فناوری اطلاعات بین دو کشور را پیگیری خواهم کرد.

در این جلسه که با حضور شرکت های ایرانی و فرانسوی برگزار شد، شرکت ها شرایط خود را توضیح دادند و مدل های همکاری و نیازهای خود را مطرح کردند. همچنین شرکتهای فرانسوی تمایل خود را برای همکاری با شرکتهای بخش خصوصی در ایران اعلام کردند.

در پایان این جلسه نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت عصر دانش با شرکت تکتیس فرانسه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =