تجهیز پایتخت به تلفن مرکزی شهری

یکشنبه سی‌ام دی‌ماه سال 1318 – 47 کیلو کابل مخصوص برای ارتباط مراکز و محل‌های مختلف پایتخت به مرکز شهری تلفن بیسیم و پخش صدا تهیه شده است.

یکشنبه سی‌ام دی‌ماه سال 1318 – توسط یک منبع مطلع اعلام شد چون دستگاه پخش صدا (رادیو دیفوژیون) به‌زودی دایر خواهد شد، وزارت پست و تلگراف از چندی پیش به تهیه مقدمات این کار پرداخته و به‌طوری که اطلاع داده بودیم، 47 کیلو کابل مخصوص برای ارتباط مراکز و محل‌های مختلف پایتخت به مرکز شهری تلفن بیسیم و پخش صدا تهیه شده است.

 اینک چند روز است که در میدان سپه و خیابان‌های فردوسی و برق شروع به کابل‌کشی شده تا مراکز مختلف به ایستگاه مرکزی واقع در میدان سپه مربوط گردند. همچنین در خبری دیگر اعلام شده است که شهرداری قم از 30‌ دی‌ماه 1318 برای تامین روشنایی شهر از دو ماه پیش با کارخانه «ریسباف» پیمانی بسته و کارخانه برق مزبور سیم‌کشی در دو طرف کوی و خیابان‌ها را با آخرین اسلوب انجام می‌دهد، اینک قسمت عمده شهر سیم‌کشی شده و در همین نزدیکی چراغ‌های آن نصب و روشن خواهد شد و به قرار اطلاع بیرون شهر – در جاده‌های تهران – اراک و اصفهان نیز تا 3 کیلومتر، چراغ کشیده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21