دورخیز چین و اتحادیه اروپا برای آغاز مبادلات دو جانبه ارزی/ «دلار» در انزوا

بانک مرکزی چین و بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی سال جاری دو مرحله آزمایشی از مبادلات دو جانبه ارزی را کلید زده‌ و به اتمام رسانده‌اند و اکنون در حال آماده سازی شرایط برای آغاز این سیاست پولی بر اساس توافقات پیشین خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شینهوا، بانک مرکزی چین و بانک مرکزی اتحادیه اروپا در سال جاری دو مرحله آزمایشی مبادلات ارزی دو جانبه را به اتمام رساندند و اکنون در حال آماده‌سازی شرایط برای آغاز مبادلات ارزی بر اساس توافقات پیشین هستند.

بنا به اعلام بانک مرکزی چین این دو آزمایش در دو ماه آوریل و نوامبر سال 2015 و با فراهم کردن یک میزان نمادین نقدینگی به یورو و یوآن انجام شده است.

این حجم از نقدینگی برای مرحله آزمایشی مبادلات ارزی بین یورو و یوآن در اختیار تعدادی از بانک‌ها در چین و حوزه یورو قرار گرفته است.

در ماه اکتبر سال 2013 بانک مرکزی چین و بانک مرکزی اتحادیه اروپا قرارداد مبادلات ارزی یورو و یوآن را به امضا رساندند تا به دو هدف حمایت از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه و همچنین تضمین ثبات بازارهای مالی دست یابند.

این توافق به تسهیل فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین چین و اروپا خواهد انجامید و بنا به اعلام بانک مرکزی چنین دستاورد جدیدی در همکاری‌های مالی و پولی دوجانبه  محسوب می‌شود.

این اقدام وابستگی دو طرف به دلار  و همچنین آسیب پذیری آنها را نسبت به نوسانات دلار در مبادلات تجاری بین المللی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد./فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  24