عواقب چک برگشتی وعدم اطمینان به وصول

رییس کنفدراسیون صادرات به تشریح دلایل کاهش رشد تولید پرداخت و گفت: چک‌های برگشتی و عدم اطمینان به وصول دریافتی‌های آتی باعث شده واحد تولیدی امکان دریافت طلب‌های خود را نداشته باشد و باعث معوق شدن تسهیلات بانکی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل افت تولیدات صنعتی در سه ماهه تابستان اظهار کرد: رشد تولیدات به وضعیت عرضه و تقاضا بستگی دارد، با توجه رکود حاکم بر اقتصاد کشور و رسیدن رشد فروش به 11.5 درصد، به طور متقابل کاهش رشد تولید اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: با وجود رکود حاکم بر بازار و عدم فروش کالا، رشد تولید داخل در سه ماهه تابستان منفی 13.5 درصد بوده است؛ به این معنی که نسبت تولید نسبت به تقاضا کمتر بوده است این کاهش به دلیل مشکلات نقدینگی در جامعه، تسهیلات بانکی و داد و ستد مالی بین افراد و بنگاه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.
رییس کنفدراسیون صادرات افزود:‌ چک‌های برگشتی و عدم اطمینان به وصول دریافتی‌های آتی باعث شده واحد تولیدی امکان دریافت طلب‌های خود را نداشته باشد و باعث معوق شدن تسهیلات بانکی شود. همچنین از سوی دیگر باعث شده واحدهای تولیدی نتوانند روی فروش آتی‌اشان حساب کنند. این موارد از جمله مواردی بوده است که باعث کاهش رشد تولید و رشد فروش در سه ماهه دوم 1394 کاهش شده است.
لاهوتی درباره پیش‌بینی خود از وضعیت تولیدات صنعتی در سه ماه سوم و چهارم سال جاری گفت: بعید به نظر می‌رسد که شرایط تولیدات صنعتی نسبت به ماه‌های اخیر با توجه به ناهماهنگی و نابسامانی که در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و شرایط نامطلوبی که از ناحیه کاهش فروش نفت به کشور تحمیل شده است، بهتر شود.
وی افزود: همه این مسائل شرایط منفی را نشان می‌دهد اما امیدواریم در سال آینده با برداشته شدن تحریم‌ها، اجرایی شدن برجام، آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن و ارتباط ایران با بازار‌های جهانی برای جذب سرمایه گذاری شروعی برای حرکت در جهت مثبت باشد، البته نتایج آن به زودی در دسترس نخواهد بود و نتیجه آن حداقل شش ماه زمان می‌برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  36