کاهش نرخ سود بانکی عملیاتی می شود

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه عصر امروز شورای پول و اعتبار گفت: نظر دولت کاهش نرخ سود بانکی همسو با کاهش نرخ تورم در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران تاکید کرد : با توجه به کاهش نرخ تورم انتظار داریم برای کاهش هزینه های تولید ، نرخ سود بانکی هم کاهش یابد.
وی افزود : البته دولت بخشی از شورای پول و اعتبار است و نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور دارند و در این زمینه باید به جمع بندی برسیم و فکر می کنم کاهش نرخ سود عملیاتی خواهد شد.
نوبخت اقدام داوطلبانه در کاهش نرخ سود را مثبت خواند.
وی همچنین درباره طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری گفت: این طرح قطعا انجام خواهد شد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در اجرای این طرح کارت اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون تومان به حقوق بگیران ثابت مانند کارکنان دولت داده می شود، افزود: به عنوان مسئول سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همه دستگاه های اجرایی بخشنامه کردم که در اجرای این طرح مردم نباید اذیت شوند و برای دریافت کارت در صف بمانند اما این را باید درنظر بگیریم که وامی که در قالب کارت اعتباری پرداخت می شود پول مردم است و باید به افرادی پرداخت شود که توانایی پردات اقساط آن را داشته باشند.
نوبخت تاکید کرد : در ساز و کاری که برای اجرای طرح کارت اعتباری در نظر گرفته شده است با قراردادی که بین فرد با حسابداری اداره و همچنین بین حسابداری اداره با بانک منعقد می شود، تدبیر شده است که اولا کارت اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون تومان به افرادی داده شود که قدرت پرداخت قسط را دارند و بر اساس قرارداد ، این قسط از حقوقش برداشت شود و کار هم متوقف نشده و درحال انجام است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  12