مهم‌ترین مزیت‌های صادراتی اوکراین به ایران

رئیس شورای مشترک ایران و اوکراین درباره‌ی مهم‌ترین مزیت‌های صادراتی اوکراین به ایران گفت: دانه‌های روغنی و غلات بیشترین بار صادراتی از اوکراین را به کل دنیا دارد که ما نیز جزو یکی از این کشورها هستیم.

سادینا آبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اوکراین به سبد نان اروپا معروف بوده و غلات و دانه‌های روغنی فراوانی داشته و کارخانه‌های روغن‌کشی زیادی نیز در آنجا فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه یکی از نیازهای کشور غلات است می‌توانیم همکاری خوبی در این زمینه با این کشور داشته باشیم.
وی در عین حال بیان کرد: تمام تلاشمان این است که بتوانیم تراز تجاری خود را با این کشور به یک میلیارد دلار برسانیم که البته کار بسیار بزرگی است و امیدواریم بتوانیم به این میزان دست یابیم.

برنامه‌ریزی‌ روی کشت فراسرزمینی در اوکراین

آبایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی روی کشت فراسرزمینی در اوکراین داریم اظهار کرد: باید دولت در این زمینه از بخش خصوصی حمایت‌ کند تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کاهش یابد و بتوانیم به خوبی کشت فراسرزمینی را در اوکراین پیاده کنیم.
رئیس شورای مشترک ایران و اوکراین در عین حال بیان کرد: با توجه به اینکه وزیر کشاورزی رییس کمیسیون مشترک ایران و اوکراین است، ضرورت دارد که در رابطه با کشت فراسرزمینی به بخش خصوصی کمک کند تا ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه اوکراین تا حدودی برای ما کشوری ناشناخته بود ولی بعد از تشکیل این شورای مشترک توانستیم اوکراین را بشناسیم، گفت: اوکراین کشوری است با خاک سیاه و آب فراوان و بخش صنعتی شوروی سابق نیز در اوکراین قرار داشته و مزیت های خوبی از این لحاظ دارد.
آبایی با بیان اینکه هیات‌های مختلفی از اوکراین و اتاق‌های بازرگانی‌اش به ایران آمدند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این رابطه منعقد شده است، افزود: سعی ما این است که این تفاهم‌نامه‌ها را به قرار‌داد تبدیل کنیم.

انعقاد تفاهم نامه ایران و اوکراین در رابطه با خرید غلات و دانه‌های روغنی

وی ادامه داد: موضوع تفاهم‌نامه‌ها در رابطه با خرید غلات و دانه‌های روغنی است و از طرفی با توجه به اینکه اوکراین جنگل‌های خوبی دارد، در رابطه با الوار نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و دوستان ما به دنبال ایجاد بازارهای جدیدی در اوکراین هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6