تراکنش های جهانی به ۲ هزار میلیارد دلار خواهد رسید/بانکداری تراکنش های جهانی، نبردی کلیدی در چشم انداز آینده

تا سال 2024

میزان درآمدزایی بانکداری تراکنش های جهانی در 10 سال آینده نزدیک به دو برابر خواهد شد و تا سال 2024 به 2 هزار میلیارد دلار خواهد رسید./میزان درآمدزایی بانکداری تراکنش های جهانی در سال 2014 نزدیک به 1.1 هزار میلیارد دلار و معادل با 27 درصد از مجموع درآمد بانکداری جهانی بوده است./ در ده سال آینده، اختلال قابل توجه و فرصت های بسیار زیادی در عرصه پرداخت وجود خواهد داشت. این در حالی است که بانک ها در رقابت شدید برای متحول کردن بازار و داشتن نقش کلیدی در این زمینه خواهند بود.

با توجه به گزارش های گروه مشاوره Boston در مورد شبکه پیام رسانی سوئیفت؛ میزان درآمدزایی بانکداری تراکنش های جهانی در 10 سال آینده نزدیک به دو برابر خواهد شد و تا سال 2024 به 2 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بنابر آمار و ارقام این گزارش؛ میزان درآمدزایی بانکداری تراکنش های جهانی در سال 2014 نزدیک به 1.1 هزار میلیارد دلار و معادل با 27 درصد از مجموع درآمد بانکداری جهانی بوده است.

با وجود این که در سال 2014، پرداخت های خرد، درصد کمی از مقادیر تراکنش های جهانی را به خود اختصاص داده است (11 درصد)، این بخش از پرداخت ها، 78 درصد از کل درآمدزایی حاصل از پرداخت ها را تشکیل می دهد و پیش بینی می شود؛ تا سال 2024،  73 درصد از مجموع رشد درآمدزایی را داشته باشد.
این گروه مشاوره اعلام کرده است که بانکداری تراکنش های عمده در سال 2014، در مجموع 330 میلیارد دلار درآمدزایی داشته است. درآمدهای مرتبط با حساب ها و پرداخت ها در حدود 243 میلیارد دلار بوده است و انتظار می رود تا سال 2024 دوبرابر شده و به 480 میلیارد دلار برسد.

با ادغام جوامع اقتصادی، رشد اقتصادی سریع تری را شاهد خواهیم بود. آمریکای شمالی هم چنان بزرگترین جامعه پرداخت و تراکنش های بانکداری است و در سال 2014، مجموع درآمد پرداخت های خرد این منطقه 238 میلیارد دلار (معادل با 28 درصد از درآمد جهانی) بوده و پیش بینی می شود تا سال 2024، رشدی 4 درصدی داشته باشد.

از زمان ظهور پلتفرم های چندبانکی، ورودی های جدید و نظارت های جدی تر و هم چنین تهدیدهای مرتبط با این فرانشیزهای مقیاس پذیر بانکداری به خوبی مستند شده است. علیرغم فشارهای موجود، هنوز هم بانک ها می توانند با گسترش زیرساخت های خود و بهره مندی از دانش امور مشتریان، بر رقبای خود پیروز شوند.

استفان داب، یکی از مؤلفین این گزارش در گروه تحقیقاتی BCG در حوزه تراکنش های بانکی گفت: « در ده سال آینده، اختلال قابل توجه و فرصت های بسیار زیادی در عرصه پرداخت وجود خواهد داشت. این در حالی است که بانک ها در رقابت شدید برای متحول کردن بازار و داشتن نقش کلیدی در این زمینه خواهند بود.
 آنها برای به دست آوردن ارزش بیشتر از کسب و کارهای پرداخت، باید بتوانند تصمیم های اساسی را از ابعاد مختلف بررسی کنند. رابط های کاربری دیجیتال را غنی کنند، گستره سرویس های قابل ارائه را وسیع تر کنند، تاثیر عملیات خود را افزایش دهند و با اکوسیستم های پرداخت بزرگتر همکاری های مناسبی شکل دهند.

 هم چنین بانک ها باید این موضوع را درک کنند که تنها وارد شدن به نسل جدید درآمدزایی ها برای آن ها درآمد بیشتر به ارمغان نمی آورد، بلکه ارتباط عمیق با مشتریان موجب افزایش ارزش پرداخت ها خواهد بود. »
ترجمه از گروه ترجمه پایگاه خبری -سمانه سمیعی
منبع: http://finextra.com/news/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2