لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت/دو رقیب دور یک میز

وقتی میتوان گذشته ها را فراموش کرد

اگرچه اپل و مایکروسافت در گذشته اختلافات بسیاری داشته اند اما رهبران جدید این دو شرکت به نظر می رسد قصد دارند گذشته را فراموش کرده و برای کسب فرصت های بهتر بیش از پیش با هم همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  از عصر یران  اپل و مایکروسافت دو غول دنیای فناوریمحسوب می شوند که از تاریخچه و پیوندی مشترک در زمینه تکامل رایانش شخصی برخوردارهستند. روابط بین این دو شرکت مطرح در زمان تاسیس در دهه 1970 به طور کلی دوستانهبود اما حس احترام متقابل به سرعت جای خود را به اختلاف و دشمنی داد. اگرچه اپل ومایکروسافت در گذشته اختلافات بسیاری داشته اند اما رهبران جدید این دو شرکت بهنظر می رسد قصد دارند گذشته را فراموش کرده و برای کسب فرصت های بهتر بیش از پیشبا هم همکاری کنند. در ادامه نگاهی به برخی از مهم‌ترین لحظات در تاریخ اپل ومایکروسافت خواهیم داشت.

پاکی جوانی در اوایل دهه1980

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

مایکروسافت یکی از شرکای مهماپل در زمان توسعه نخستین دستگاه مکینتاش بود. طی رویداد اپل در سال 1983، بیلگیتس، مدیرعامل مایکروسافت، به حضار گفت: مایکروسافت انتظار دارد نیمی از درآمدفروش نرم افزار مکینتاش در سال پیش رو را کسب کند. وی مکینتاش را محصولی به واقعجدید معرفی کرد که توجه مردم را به سوی خود جلب می کند.

اخراج جابز از اپل و شکلگیری نکست

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

در سال 1985، استیو جابز،مدیرعامل اپل، از شرکتی که خود یکی از بنیانگذاران آن بود، اخراج شد. جابزبلافاصله تمام سهام خود در اپل به جز یک سهم را به فروش رساند و شرکت نکست راتاسیس کرد. وی 12 سال در این شرکت مشغول به کار بود که به تولید رایانه هایایستگاه کاری می پرداخت.

مایکروسافت بدون ذوق و سلیقه

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

جابز طی یک مستند تلویزیونیدر سال 1996 مایکروسافت را شرکتی بدون ذوق و سلیقه معرفی کرد. جابز معتقد بودمایکورسافت توجهی به ایده های بکر و اصلی نداشته و فرهنگ چندانی را وارد محصولاتخود نمی کند.

بازگشت جابز به اپل، همکاریبا مایکروسافت

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

اپل در سال 1997 شرکت نکست راخریداری کرد و بار دیگر استیو جابز را برای نجات شرکت بحران زده اپل استخدام کرد. استیوجابز طی سخنرانی کلیدی خود در مک‌ورلد اکسپو همان سال مزایای همکاری با رهبرانصنعتی را ستایش کرده و درباره نیاز اپل به تقویت روابط همکاری با شرکت های دیگرصحبت کرد.

اپل وفادار

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

استیو جابز پس از بازگشتمجدد به اپل همکاری با مایکروسافت را برای احیای دوباره شرکت در دستور کار خودقرار داد. وی طی رویداد مک‌ورلد 1997 رابطه با مایکروسافت را بخشی از برنامه اپلبرای بهبود سلامت این شرکت عنوان کرد. طی این رویداد، بیل گیتس نیز از طریق ارتباطماهواره ای گفت: ما فکر می کنیم اپل سهم قابل توجهی در صنعت رایانه داشته و کمک بهاین شرکت جالب خواهد بود.

بازگشت جابز و گیتس روی صحنهدر سال 2007

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

طی کنفرانس دی5، استیو جابزو بیل گیتس برای یک مصاحبه به طور مشترک روی صحنه حاضر شدند. هر کدام از آنها بهشیوه خود طرف مقابل را مورد ستایش قرار داد. جابز از گیتس به عنوان بنیانگذارنخستین شرکت نرم افزاری جهان یاد کرد و گیتس نیز آن چه را که جابز انجام داده راخارق العاده توصیف کرد.

مدیر اجرایی مایکروسافت رویصحنه رویداد اپل

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

طی رویداد سپتامبر 2015 اپلدر سانفرانسیسکو، این شرکت از کرک کونیگزبائر، معاون مایکروسافت آفیس، دعوت کرد تابه روی صحنه آمده و توضیحاتی درباره اپلیکیشن آفیس 365 و شیوه کار آن در حالتتقسیم نمایشگر در آی‌پد پرو ارائه دهد.

استفاده مدیرعامل مایکروسافتاز آی‌فون

لحظاتی کلیدی در تاریخ اپل و مایکروسافت

طی کنفرانس دریم‌فورس 2015،ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، اپلیکیشن های آی‌او‌اس این شرکت را روی یکآی‌فون به نمایش گذاشت. البته وی به این نکته اشاره داشت این تلفن همراه شخصی وینیست اما با توجه به بهره مندی از اپلیکیشن های مایکروسافت آن را آی‌فونی منحصر بهفرد عنوان کرد. نادلا این دستگاه را به واسطه اپلیکیشن ها و برنامه های مایکروسافت”آی‌فون پرو” نامید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1