سفر طیب‌نیا و سیف به پرو/ لیما میزبان اجلاس بانک جهانی

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، عازم کشور پرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی طیب نیا برای حضور در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول عازم لیما پایتخت کشور پرو شد.

وزیر اقتصاد در جریان سفر به کشور پرو با تنی چند از مقامات کشورهای مختلف از جمله رئیس مؤسسه مالی بین‌المللی (IFC) معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن، وزیر خزانه داری انگلستان، وزیر دارایی چین، وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا، معاون نخست وزیر کره جنوبی و معاون منا و مدیر منطقه خاورمیانه بانک جهانی ملاقات و گفتگو می کند.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین در طول برگزاری اجلاس مذکور در میزگرد «خاورمیانه و شمال آفریقا»  با حضور رئیس بانک جهانی و جلسات «کمیته توسعه»  و «کمیته IMFC» صندوق شرکت می کند.

البته محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و شاپور محمدی معاون اقتصادی، وزیر اقتصاد را در این اجلاس  همراهی می کنند.

جلسه افتتاحیه اجلاس سالانه ۲۰۱۵ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول صبح جمعه ۱۷ مهرماه با سخنرانی رئیس جلسه، روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برگزار می شود.

همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز به منظور شرکت در این اجلاس راهی پرو شده است.

این اجلاس که در روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر برگزار می شود، فرصتي براي گردهمايي نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای مختلف است که نمایندگان ایران نیز با روسای کل بانک‌های مرکزی آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا، افعانستان و ایالات متحده عربی به طور جداگانه دیدار کنند.

از برنامه‌های سیف می‌توان به ملاقات‌ با خانم کريستين لاگارد، مدیر عامل صندوق بين‌المللي پول و ساير مقامات اين صندوق و همچنين شرکت در جلسه روسا و وزراي گروه ۲۴ اشاره کرد. گروه ۲۴ متشکل از ۲۴ کشور درحال توسعه است که همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

کشورهای گروه ۲۴ شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینادا و توباکو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج  و غنا از  منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مراکش به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄    =  16