طلا به ۱۱۴۰ دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز 3 دلار افزایش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1140 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران احتمال می دهند، انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا فدرال رزرو را از افزایش نرخ بهره در سال جاری باز دارد، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر باقی ماند، هرچند برخی هشدار می دهند که برداشت سود توسط سرمایه گذاران ممکن است در کوتاه مدت به بازار طلا آسیب بزند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش به 1140 دلار رسید. قیمت ها در جلسه گذشته تا رقم 1141 دلار و 80 سنت، یعنی بالاترین رقم از 28 سپتامبر تاکنون بالا رفت، اما سپس در پایان معاملات روزانه کاهش 0.2 درصدی را تجربه کرد.
فلز زرد همچنان بخش عمده افزایش قیمت 2.2 درصدی روز جمعه را حفظ کرده است. این افزایش پس از انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا رخ داد و بزرگترین افزایش یک جلسه ای از 15 ژانویه تاکنون بود.
هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «ما فکر می کنیم این هفته پس از رشد قیمت متعاقب انتشار گزارش بازار کار آمریکا، ممکن است برداشت سود اتفاق بیافتد.» 
فعالان بازار طلا معتقدند، آمارهای نه چندان مطلوب از اقتصاد آمریکا  در کنار وضعیت ناخوشایند اقتصاد چین و شکنندگی بازارهای مالی ممکن است موجب شود فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره فعلا دست نگه دارد.
در طی سال های اخیر، بازار طلا از نرخ پایین بهره در آمریکا منتفع شده، اما پیش بینی افزایش نرخ بهره در سال جاری، موجب شده تا طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 4 درصد ارزش خود را از دست بدهد.
اما آمارهای اخیر منتشر شده از اقتصاد آمریکا قوی نبوده است. پس از آمارهای ضعیف هفته گذشته از بازار کار آمریکا، آمارهای منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که روند رشد در بخش خدمات آمریکا در ماه سپتامبر کند شده و میزان رشد سفارشات جدید و فعالیت های اقتصادی کند شده است.
در همین حال، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، روز دوشنبه شاهد کاهش جزئی 0.22 تنی حجم دارایی های خود بوده است./تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1