عرضه برنامه همراه جنرال موتورز برای کرایه وسایل نقلیه

بعد از محبوب شدن برنامه‌های تلفن همراه مانند اوبر برای یافتن تاکسی، شرکت‌های خودروسازی هم به فکر استفاده از چنین قابلیتی افتاده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت جنرال موتورز یکی از این شرکت‌هاست که ظاهرا این روزها دیگر اصلی‌ترین تهدید برای تداوم فعالیتش را شرکت خودروسازی تویوتا نمی‌داند.
این شرکت یک برنامه آزمایشی را برای استفاده ساکنان یک منطقه مسکونی در میدان تایم محله منهتن نیویورک به اجرا گذاشته که با استفاده از آن می‌توان خودروهای ساخت این شرکت را به‌طور ساعتی کرایه کرد. این طرح جایگزینی برای هزینه‌های سنگین خرید خودرو در یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین نقاط دنیاست.

این برنامه رقیبی برای دیگر برنامه‌های تلفن همراه کرایه خودرو مانند Zipcar و Uber محسوب می‌شود که یافتن وسایل نقلیه را برای حمل و نقل تسهیل می‌کند. کارشناسان معتقدند با تداوم رکود و بحران مالی در دنیای سرمایه‌داری علاقه مردم به خرید خودروهای جدید و حتی استفاده از خودروهای در اختیار کاهش یافته در نتیجه اجرای طرح‌های این چنینی می‌تواند از زیان وارده به شرکت‌های خودروسازی بکاهد. هنوز مشخص نیست طرح‌های این‌چنینی تا چه حد می‌تواند کاهش خرید خودروهای مختلف را جبران کند./فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  2