هشدار به بانک ها درباره خطر استفاده از ویندوز سرور ۲۰۰۳

آخرین زمان پشتیبانی از Windows Server 2003 نیز در 14 جولای 2015، پایان یافت و شرکت مایکروسافت دیگر برای این سیستم عامل آپدیت ارسال نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک  گزارش NetCraft؛ بانک های NatWest و ANZ از جمله بانک هایی هستند که هنوز از ویندوز سرور 2003 استفاده می کنند و این در حالی است که از ماه گذشته، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نمی کند. آخرین زمان پشتیبانی از Windows Server 2003 نیز در 14 جولای 2015، پایان یافت و شرکت مایکروسافت دیگر برای این سیستم عامل آپدیت ارسال نمی کند. بنابراین US-Cert به بانک ها هشدار می دهد تا از خطراتی نظیر امکان سرقت اطلاعات کارت های پرداختی توسط حمله های سایبری آگاه باشند.

با این حال Netcraft اعلام کرده است که بیش از 600 هزار کامپیوتر با فعالیت های تحت وب، میلیون های سایت را با سیستم عامل Windows Server 2003  پشتیبانی می کنند.

بانک های Natwest، ANZ و Grupo Bancolombia هنوز از ویندوز سرور 2003 و Microsoft Internet Information Services 6.0 برای میزبانی وبسایت های اصلی خود استفاده می کنند. به نظر می رسد صدها بانک هنوز از این سیستم عامل استفاده می کنند اما ممکن است بسیاری از آن ها به طور مستقیم با اینترنت در ارتباط نباشند.

در این میان، Netcraft هشدار می دهد که شرکت هایی که از سیستم عامل های پشتیبانی نشده ای مانند ویندوز سرور 2003 استفاده می کنند، باید فورا اطلاعات دارندگان کارت های پرداختی را به محیطی دیگر منتقل کنند وگرنه سازگاری با استانداردهای PCI را از دست می دهند.

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27739

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  8  =