قیمت طلا ثابت ماند

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۱.۳ درصدی در طی دو جلسه گذشته، امروز در رقم ۱۱۲۴ دلار و ۵ سنت ثابت بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، در حالی که با توجه به پیش بینی افزایش نرخ بهره در اواخر امسال، ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم حدود 3 هفته اخیر رسیده، قیمت طلا امروز نتوانست کاهش های دو جلسه قبلی را جبران کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.3 درصدی در طی دو جلسه گذشته، امروز در رقم 1124 دلار و 5 سنت ثابت بود.
کاهش های اخیر قیمت طلا پس از ان رخ می دهد که فلز زرد در هفته گذشته شاهد رشد قیمت بود و پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره، به بالاترین رقم حدود 3 هفته گذشته رسید. اما بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته، اواخر امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش خواهد داد. شرکت کنندگان در این نظرسنجی، احتمال این اقدام را 60 درصد برآورد کرده اند.
افزایش نرخ بهره به تقاضا برای خرید طلا آسیب خواهد زد و موجب رشد ارزش دلار خواهد شد. تقویت ارزش دلار موجب می شود کالاهایی مانند طلا که به ارز آمریکا ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها گران تر شود.
ارزش دلار در روز چهارشنبه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، به بالاترین رقم از اوایل سپتامبر تاکنون رسید. پیش بینی افزایش نرخ بهره و پایین آمدن ارزش یورو دلیل این افزایش بوده است.
به راه افتادن موج فروش در بازارهای کالا در روز سه شنبه به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی چین، دیگر عامل افت قیمت طلا بوده است.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش در روز سه شنبه 0.18 درصد افزایش یافته و به 675.80 تن رسیده است.
آمارهای گمرک سوئیس در روز سه شنبه نشان داد، صادرات طلای این کشور به چین و هنگ کنگ در ماه اوت نسبت به ماه قبل تقریبا دو برابر شده و میزان طلای صادراتی به هند نیز به بالاترین رقم 5 ماه گذشته رسیده است.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  10  =