بورس سبز ماند

بورس اوراق بهادار تهران روند مثبت روز گذشته خود را ادامه داد و با باقی ماندن در کانال مثبت تهران سهامداران خود را اندکی امیدوار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که بعد از ماه‌ها رکود و ریزش سنگین، در آخرین روز از تابستان به مدار صعودی برگشته بود، امروز نیز در اولین روز از پاییز به حرکت صعودی خود ادامه داد و روی سبز خود را به نمایش گذاشت.

فعالان تالار حافظ در اولین روز از فصل پاییز همچون روز گذشته جو مثبت و صعودی را همراه با افزایش قیمت و تقاضا مشاهده کردند به طوری که در پایان معاملات امروز شاخص بورس رشد 109 واحدی را تجربه کرد و در کانال 61 هزار و 685 واحد قرار گرفت.

به این ترتیب در بازار امروز اکثر گروه‌های مطرح بورسی هر چند به صورت اندک، روند صعودی روز گذشته را دنبال کردند و موجب برگشت امید به تالار شیشه ای شدند.

در بازار آخرین روز معاملاتی، اکثر شرکتهای بورسی مثبت شده و با افزایش قیمت و تقاضا همراه شدند به طوری که شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، بانک صادرات، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، پالایشگاه اصفهان، غدیر و کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص گذاشتند.

در مقابل شرکتهایی همچون ملی مس، پتروشیمی مبین، مپنا و ارتباطات سیار با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار اولین روز مهر ماه تقاضای خرید حقیقی‌ها افزایش پیدا کرد و میل خرید در آنها در مقابل میل فروش حقوقی‌ها تقویت شد با این حال امروز نیز همانند روزهای گذشته شرکتهای قندی به دلیل احتمال افزایش قیمت شکر از اقبال چشمگیری برخوردار بودند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند در مقابل شرکتهای فولاد خراسان و سیمان قائن از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

نهایتا در بازار مثبت امروز ارزش و حجم معاملات نیز رشد کرد و در مجموع 581 میلیون سهم به ارزش 95 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 263 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  10  =