حاکمیت ملزم به تأمین امنیت شهروندان در فضای مجازی است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: حاکمیت باید امنیت شهروندان در فضای مجازی را تأمین کند و افراد باید همانند زندگی شخصی، در زندگی مجازی نیز امنیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد نهاوندیان امروز در مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که پس از شکسته شدن تحریم‌‌ها فرصت حضور پررنگ‌تر در آن را پیدا می‌کنیم فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT و اقتصاد دانش‌بنیان است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ایران از 20 سال قبل خود را برای این حضور آماده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی امنیت شهروندان و امنیت اطلاعات باید تأمین شود و حاکمیت امنیت را تأمین کند، ادامه داد: تأمین امنیت حتی برای زندگی شخصی افراد نیز الزامی است.

نهاوندیان با بیان اینکه موضوع فضای مجازی مسئله بزرگ و جدی است، این سؤال را مطرح کرد که در مقابله با این پدیده چه رویکردی را باید اتخاذ کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور توضیح داد: دو رویکرد منفعل و فعال در مقابل فضای مجازی وجود دارد که رویکرد منفعل یا مجذوب و یا مرعوب (هراسان) است، اما رویکرد فعال و مبتکر از رویدادهای نو نمی‌ترسد.

وی نتیجه گرفت که قرار است در این دوره فرصت‌‌زایی کنیم و بخشی از رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده را از اقتصاد دانش‌بنیان و ICT تأمین کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور یاد آور شد: در 10 سال اول چشم‌انداز کارنامه خوبی نداریم و در حالی که باید با رشد اقتصادی سالانه 8 درصدی پیش می‌رفتیم، اما سالانه 3 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده‌ایم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: با فناوری اطلاعات ICT هم می‌توانیم برای برخی ایرانیها شغل ایجاد کنیم و جنس بسیاری از شغل‌های دیگری که ایجاد کرده‌ایم، متناسب با جوان ایرانی نبوده و در نتیجه اتباع بیگانه در آن مشغول شده‌اند.

وی همچنین از اخوان بهابادی و انتظاری دو دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تقدیر و اظهار امیدواری کرد با فضای همدلی ایجاد شده شورا به اهداف مورد نظر دست بیابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  18