طلا به ۱۱۰۴ دلار رسید

در حالی که سرمایه گذاران همچنان در حاشیه بازار حضور دارند و در انتظار شنیدن نظر فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه هستند، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه اخیر‌ قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان در حاشیه بازار حضور دارند و در انتظار شنیدن نظر فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه هستند، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه اخیر‌ قرار داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار کاهش به 1104 دلار رسید که اندکی بالاتر از پایین ترین رقم یک ماه اخیر (1098 دلار و 35 سنت) بود که هفته گذشته به ثبت رسیده بود.
سرمایه گذاران در انتظار بیانیه فدرال رزرو  آمریکا در روز پنجشنبه هستند تا ببینند که آیا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته افزایش خواهد داد یا نه.
پیش بینی ها در این مورد که فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اخیرا به دلیل نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی چین و آشفتگی در بازارهای مالی کاهش یافته است.
اما تجار هشدار دادند که بعید است قبل از اعلام تصمیم فدرال رزرو، قیمت طلا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
جیسون کریسولا، تاجر گروه ام کی اس در این باره گفت: «اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند، قیمت طلا احتمالا افزایش خواهد یافت.»
تحلیلگران در او سی بی سی بانک گفتند، افزایش نرخ بهره یک عامل موثر در افت قیمت طلا به زیر 1100 دلار خواهد بود.
آنها گفتند: «حتی اگر افزایش نرخ بهره این هفته اعلام نشود، کارت های افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی فدرال رزرو همچنان روی میز خواهد بود. بنابراین باید منتظر یک حرکت دست به عصای کلی در قیمت طلا در یک سال آینده بود.»
افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد و ارزش دلار را بالا ببرد.
عدم شفافیت در مورد زمان افزایش نرخ بهره بر بازار طلا تاثیر گذاشته و قیمت فلز زرد را امسال بیش از 6 درصد کاهش داده است.
پیمکو، یکی از بزرگترین مدیرهای دارایی جهان احتمال افزایش نرخ بهره کوتاه مدت در این هفته را زیر 50 درصد دانسته است.
اما بخشی از تحلیلگران نیز معتقدند فدرال رزرو همین هفته افزایش نرخ بهره را کلید خواهد زد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6