طلا ۱۰ دلار ارزان شد

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۱۰ دلار کاهش یافت و به ۱۱۲۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای بازار کار آمریکا نتوانست ابهام در مورد چشم انداز افزایش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دهد، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت.
آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه نشان داد که بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته 173 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که نسبت به آمارهای تجدید نظر شده ماه جولای کاهش نشان می دهد.
اما کاهش نرخ بیکاری به نزدیکی پایین ترین رقم 7 سال و نیم گذشته و رشد دستمزدها احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری میلادی را زنده نگاه داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه با 2 دلار کاهش به 1123 دلار رسید. فلز زرد دومین هفته متوالی کاهشی خود را تجربه کرد و در طول هفته با کاهش 10 دلاری قیمت مواجه شد.
ژورژت بوئل، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو در این باره گفت: «به طور کلی من فکر می کنم آمارهای بازار کار آمریکا، به غلط مثبت تفسیر شده، هرچند که رقم اصلی این گزارش ضعیفتر از ماه قبل بوده، و این ناشی از کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمدهای ساعتی و تجدیدنظرهای افزایشی در آمارها بوده است.»
یک سیاستگذار ارشد فدرال رزرو گفت، آمارها در مورد بازار کار آمریکا خوب بوده و چشم انداز سیاست پولی را تغییر نداده است.
بازارهای بورس جهان با افت شاخص ها مواجه بودند و ارزش دلار پس از انتشار این آمار با افت و خیز مواجه بود.
پیش بینی ها در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی که اولین بار در طی حدود یک دهه گذشته است، موجب افت قیمت طلا شده است.
فدرال رزرو قبلا اعلام کرده که زمان افزایش نرخ بهره عمدتا به آمارهای اقتصادی بستگی دارد.
نبود خریداران چینی و تعطیل بودن بازار خریدار اصلی طلا به دلیل سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، نیز بر بازار طلا تاثیر داشت. روز دوشنبه نیز بازار آمریکا تعطیل خواهد بود.
تقاضا در هند نیز افزایش چندانی نداشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  63