بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز (دوشنبه) کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا  به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل نگرانی درباره مازاد عرضه در بازار کاهش یافت و نفت آمریکا بیش از دو درصد ارزان شد.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه با 78 سنت کاهش 41 دلار و 12 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا در ساعات اولیه معاملات امروز تا 40 دلار و 96 سنت نیز سقوط کرده بود. همچنین نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه با 47 سنت کاهش 44 دلار و 19 سنت در هر بشکه معامله شد.

کانگ یو جین، تحلیلگر نفتی در سئول کره جنوبی گفت: بار ذخایر گسترده نفت خام آمریکا روی بازار سنگینی می‌کند.

وی افزود: بازار احتمالاً تنها در صورتی که شاهد کاهش ذخایر نفت خام آمریکا باشد، احیا خواهد شد یا اینکه تولید نفت آمریکا کاهش پیدا کند و تقاضای فصلی باعث حمایت از قیمت‌های پایین نفت در بازار شود.

دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور خاطرنشان کرد: موجی از اطلاعات اقتصادی آمریکا که قرار است این هفته منتشر شود می‌تواند تقویت اخیر ارزش دلار آمریکا را به چالش بکشد. افزایش ارزش دلار قراردادهای نفتی مبتنی بر این واحد پولی را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص دلار آمریکا در محدوده 100 است ما انتظار داریم که شاهد روند نزولی بیشتر باشیم تا صعودی. این به معنای این است که قیمت‌های نفت این هفته ثابت خواهد ماند و نفت آمریکا در محدوده 40 دلار و نفت برنت در محدوده 43 دلار معامله خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4