لزوم آگاهی مدیران پروژه‌های فناوری اطلاعات

به اعتقاد کارشناسان مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات چالش‌برانگیز است و مدیران این پروژه‌ها باید به تمام جنبه‌های برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی، ازجمله تعیین آرمان، سازمان‌دهی، مدیریت هزینه و منابع، مدیریت تغییر و تحویل خروجی‌ها و موارد لازم به ذی‌نفعان پروژه آگاه باشند.

به گزارش ایسنا، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است زمانی که پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در بستر چارچوب دولتی پیاده‌سازی می‌شود، وظایف مدیران پروژه پیچیده‌تر می‌شود.

به اعتقاد رضا باقری اصل دولت‌ها آرمان‌های توسعه‌ای فراگیری دارند و سازمان‌های دولتی برای رسیدن به آرمان‌های ارائه خدمات و تعهداتشان، طرح‌های خود را دنبال می‌کنند و پروژه‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با این اهداف و تعهدات هم‌راستا باشند. به‌علاوه، ذی‌نفعان مختلف پروژه‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله افراد منتقد، توقعات بالایی دارند.

در این زمینه چندی پیش کارگاه مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات در تئوری و عمل برگزار شد و در این کارگاه چالش‌های منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی و حوزه‌های مهم دانش در مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هم‌چنین فازهای مختلف مدیریت پروژه و فرآیندهای مربوط به هر فاز موردبحث قرار گرفت.

تاکنون سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌منظور توسعه کمی و کیفی الزامات و کاربردهای اساسی فاوا برای نهادها و ارگان‌های دولتی و انتقال دانش روز دنیا در این حوزه اقدام به برگزاری سه کارگاه آموزشی با همکاری APCICT کرده است.

در این کارگاه‌های آموزشی جدیدترین مسائل در حوزه فناوری اطلاعات مطرح شد و از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی دعوت به‌عمل‌آمده بود تا با مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا آشنا شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  27