استخدام دو هکر خودرو در شرکت تاکسی یاب اوبر

چارلی میلر و کریس والاسک دو هکری که موفق به نفوذ به سیستم های رایانه ای یک چروکی جیپ شدند و تصویر خود را در سیستم ناوبری آن به نمایش گذارند توسط شرکت اوبر استخدام شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از نیویورک تایمز، شرکت اوبر که به علت عرضه برنامه همراه تاکسی یاب خود مشهور است، در ماه های اخیر برای استخدام افراد با استعداد در حوزه فنی تلاش کرده و استخدام این دو هکر خودرو آخرین ابتکار عمل شرکت یاد شده در این زمینه محسوب می شود.

قرار است این دو هکر در دفاتر اوبر در شهر پیتسبورگ آلمان مشغول به کار شوند. در این دفاتر تحقیقات مستقلی برای عرضه خودروهای بدون نیاز به راننده و محصولات رباتیک جدید در جریان است. هکرهای یاد شده همکاری نزدیکی با جان فلین خواهند داشت که مدیر امور امنیت اطلاعات اوبر محسوب می شود. ارتقای امنیت خودروها هدف اصلی این همکاری اعلام شده است.

اوبر پیش از این یکی از مهندسان برجسته امنیتی فیس بوک به نام سولیوان و در مجموع صد مهندس دیگر از شرکت هایی مانند گوگل و … را به استخدام خود درآورده بود. مدیران اوبر پس از آن نسبت به ارتقای امنیت خدمات خود علاقمندی نشان دادند که نفوذ به شبکه رایانه ای آنان باعث افشای اسامی و مشخصات گواهینامه های رانندگی بیش از 50 هزار راننده ای شد که با اوبر همکاری می کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  42