شغل جدید برای هکرهای جیپ

شرکت اوبر تکنولوژیز دو مهندس امنیت رایانه را که به یک جیپ چروکی نفوذ کرده و کنترل فرمان، ترمز و موتور خودرو را بدست گرفته بودند، استخدام کرد.

به گزارش ایسنا، کریس والاسک که در بخش تحقیقات امنیت خودرو در شرکت آی او اکتیو سابقه فعالیت داشت و چارلی میلر که در توییر کار کرده بود، به مرکز فناوریهای پیشرفته شرکت تاکسی یاب اوبر پیوستند.

هک این خودرو که ساخت گروه خودروسازی فیات کرایسلر اتوموبیل بود، به افزایش آگاهی درباره خودروهایی که اتکای بالایی به فناوری دارند و بالطبع در برابر ریسکهایی که پیش از این وجود نداشته اند، آسیب‌پذیرند، کمک کرده است.

این خودروساز در پی هک خودرویش توسط این دو نفر، برای 1.4 میلیون خودرو به منظور ارتقای سیستم‌های نرم افزاری آنها فراخوان داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اوبر اعلام کرده است این دو همکاری نزدیکی با جو سالیوان، مدیر امنیت و جان فلاین، مدیر امنیت اطلاعات این شرکت خواهند داشت.

اوبر که اوایل امسال با همکاری دانشگاه کارنگی ملون یک آزمایشگاه تحقیقات و توسعه در پیتسبورگ ایجاد کرد، سرگرم کار برای طراحی خودروهای خودران بوده و برای بهبود فناوری نقشه و موقعیت یاب جهانی خود تلاش می‌کند.

تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر گفته است که ناوگان تاکسیهای این شرکت روزی خودران خواهند شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  60  =  69