ضرورت رهایی از بودجه‌نویسی سنتی

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی سازمان مدیریت تاکید کرد

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: بودجه نویسی بر مبنای عملکرد، یکی از مهم ترین ضروریات کنونی کشور بوده و ضروری است از بودجه نویسی سنتی فاصله بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی، غلامرضا گرایی‌نژاد در آیین آغاز به کار اولین کنفرانس کاربردی بهایابی و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را یکی از مهم ترین نیازهای کنونی کشور دانست و گفت: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد به معنای رهایی از بودجه نویسی سنتی و روی آوردن به شیوه های نوین بودجه نویسی است.

وی با بیان اینکه طرح اولیه بودجه نویسی بر مبنای عملکرد از اوایل سال 1381 در کشور مطرح شد، ادامه داد: در حال حاضر، این مهم به عنوان یک ضرورت قانونی و الزامی مطرح است ولی هنوز هم آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی از تدوین الزامات تشکیل شورای راهبردی در تیرماه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: استقرار نظام برنامه ریزی و بودجه نویسی بر مبنای عملکرد نیازمند عزمی جدی و اتخاذ سیاست های عملیاتی مناسب است.

مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به برخی از اقدامات گذشته این اداره کل اشاره کرد که طراحی سامانه جمع آوری این اطلاعات از سراسر کشور و ایجاد دسترسی به تمام دستگاه های اجرایی ملی و استانی، اقدامات در راستای هزینه یابی و تهیه استانداردها از مهم ترین آن ها بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم اصلاح کدینگ، طبقه بندی های اقتصادی و برنامه های مربوط به بودجه نویسی و برنامه ریزی تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ⁄    =  1