مخالفت با ۹۱ درصد از ادعاهای خسارت سوییچ معیوب

از سوی صندوق جنرال موتورز مطرح شد

وکلایی که از سوی جنرال موتورز برای رسیدگی به ادعاهای خسارت قربانیان تصادفات مربوط به سوییچ احتراق معیوب خودروهای این شرکت استخدام شده اند، 91 درصد از این ادعاها را رد کردند.

به گزارش ایسنا، کامیل بایروس، معاون مدیر این صندوق گفت ادعاهایی که رده شده اند مدرکی که ارتباط آنها با سوییچ احتراق معیوب را نشان دهد، نداشته اند. به عنوان مثال ادعاهای خسارت برای خودروهایی مطرح شده اند که جزء فراخوانهای اعلام شده برای خودروهای مجهز به سوییچ معیوب نبوده اند یا مربوط به ایرادهای دیگری مانند ترکیدن ایربگ بوده اند که ارتباطی با سوییچ نداشت.

جنرال موتورز سال گذشته با اعتراف به اینکه بیش از یک دهه قبل درباره مشکلات سوییچ آگاهی داشته، برای 2.6 میلیون دستگاه خودروی کوچک به دلیل اینکه ممکن است به وضعیت خاموش تغییر پیدا کرده و باعث متوقف شدن خودرو و از کار افتادن قطعات الکتریکی مانند کیسه‌های هوا ‌شوند فراخوان داد.

این خودروساز آمریکایی سپس صندوق پرداخت غرامتی را برای جبران خسارت‌های مربوط به سوییچ‌های احتراق معیوب تشکیل داد و کنت فاینبرگ، وکیل معروف را مسوول آن کرد.

این صندوق تاکنون 124 مورد ادعای خسارت برای کشته شدگان و 275 مورد برای مجروحان تصادفات این مشکل ایمنی دریافت کرده که از میان آنها 325 مورد پذیرفته شده، هشت مورد رد شده و درباره 65 مورد هنوز تصمیم گیری نشده است.

یک مورد ادعای خسارت برای مصدومیت هفته گذشته به فهرست مذکور افزوده شد.

تحت این صندوق جنرال موتورز حداقل یک میلیون دلار برای کشته شدگان، 300 هزار دلار برای همسر و 300 هزار دلار برای هر یک از افراد تحت سرپرستی‌ قربانی پرداخت می‌کند. همچنین کسانیکه در تصادفات ناشی از سوییچ معیوب مجروح شده اند، حداقل 20 هزار دلار بابت هزینه‌های درمان خسارت دریافت خواهند کرد.

جنرال موتور برای پرداخت غرامت از طریق این صندوق 625 میلیون دلار اختصاص داده است.

این شرکت در اظهارنامه ای که در سه ماهه دوم امسال به رگولاتورهای بورس آمریکا ارایه شد، اعلام کرد که تا 17 ژوییه 280 میلیون دلار غرامت به قربانیان و خانواده‌های آنها پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، جنرال موتورز با 181 شکایت مربوط به کشته شدگان و مصدومان خودروهای فراخوان شده در آمریکا و کانادا روبرو است.

وکلای بسیاری از قربانیان شکایت‌های گروهی تنظیم کرده‌اند که ممکن است برای این شرکت بسیار گران‌تر از غرامتی که وعده داده است، تمام شود اما صندوق غرامت جنرال موتورز به بازماندگان قربانیان قول داده است اگر از شکایت صرفنظر کنند، خسارتشان را زودتر پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  19  =  22