آمریکا تقاضای خریداران نفت ایران را تامین کند

سناتور آمریکایی:

یک سناتور دموکرات گفت دولت آمریکا باید برای آرامش کشورهایی که سابقا از ایران نفت میخریدند، صادرات نفت خود به این کشورها را آزاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، باب منندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی با بیان اینکه کنگره باید توافق با ایران را رد کند گفت: گروه 1+5 باید توافق هسته‌ای بهتری با ایران حاصل می‌کرد و همچنین دولت اوباما باید با بررسی مجوز صادرات نفت این کشور به کشورهایی که سابقا از ایران نفت می‌خریدند متحدان آمریکا را آرام کند.
سناتور منندز رییس سابق کمیته روابط خارجی سنا یکی از معدود دموکرات‌های مخالف توافق هسته‌ای با ایران است.
منندز در سخنانی در دانشگاه ستون هال نیوجرسی گفت: کنگره باید قانونی را در مخالفت با توافق هسته‌ای تصویب کند و دولت اوباما باید با ایران برای محدودیت بیشتر علیه برنامه هسته‌ای اش مذاکره کند.
آمریکا همزمان با این مذاکره باید مجوز صادرات استراتژیک نفت آمریکا به کشورهای متحد را که به دلیل خروج ایران از بازار برای تامین نفت خود مشکل دارند، بررسی کند.
آمریکا در حال حاضر صادرات نفت خود را تحت سیاست‌های اتخاذ شده در پی تحریم نفتی اعراب در دهه 1970 منع کرده است.
تولید‌کنندگان نفت آمریکایی از دولت اوباما و کنگره خواسته‌اند که این محدودیت‌ها را لغو کند اما تاکنون کاخ سفید تنها موارد استثنایی محدودی را اجازه داده است.
در همین حال تحت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران صادرات نفت این کشور از 2.6 میلیون در سال 2011 و قبل از تحریم‌ها به یک میلیون و 400 هزار بشکه کاهش یافته است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =