کمک بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان

جزئیات و اطلاعیه‌های تکمیلی برای استفاده شرکتها از معافیتهای مالیاتی و سایر مزایای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان بر روی سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر سیدمحمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان که در سال مالی 93 مشمول معافیت‌های مالیاتی ماده 3 قانون بوده و درآمد اظهاری آنها در اظهارنامه مالیاتی کمتر از دو میلیارد تومان است، می‌توانند از کمک‌های بلاعوض معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند.

 دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به اهمیت نظم مالی در شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از حسابرس مالی عضو جامعه حسابداران رسمی کشور در ابتدای فرایند دریافت معافیت مالیاتی به تمامی شرکت‌های با درآمد بالای 400 میلیون تومان ابلاغ شده بود و شرکت‌های با درآمد کمتر از 400 میلیون تومان نیز در صورت استفاده از حسابرس می‌توانستند از کمک‌های بلاعوض معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند، اما با توجه به اهمیت این موضوع کمک‌های بلاعوض به شرکت‌های مورد نظر تا سقف درآمد دو میلیارد تومان افزایش یافته است.

 وی افزود: نحوه استفاده از این کمک‌های بلاعوض از طریق مراجعه به کارگزاران مالیاتی خواهد بود و شرکت‌های مشمول این خدمات لازم است قرارداد حسابرسی خود را به همراه گزارش حسابرس به کارگزار مالیاتی ارائه کنند تا در صورت تائید اسناد شرکت، مبلغ مورد نظر از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حساب شرکت‌های متقاضی واریز شود.

صاحبکار گفت: در حال حاضر جمع بندی نهایی اظهارنامه‌های مالیاتی شرکت‌ها در سال مالی 1393 در حال پیگیری است.

 در این مرحله شرکت‌هایی که فرآیندهای گذشته را در زمان مقرر طی کرده‌اند، لازم است اظهارنامه مالیاتی خود را به کارگزاران مالیاتی مربوط ارائه کنند تا بررسی نهایی جهت رعایت موارد از پیش تعیین شده همچون تفکیک کالاها و خدمات دانش‌بنیان و تاریخ تائیدیه کارگروه برای شرکت‌ها انجام پذیرد. پس از این مرحله شرکت‌هایی که اصول مشخص را رعایت کرده باشند به سازمان امور مالیاتی معرفی شده تا همچون سال گذشته فرایند اعطای معافیت دانش بنیان برای آنها اعمال شود.

بر اساس این گزارش، جزئیات و اطلاعیه‌های تکمیلی برای استفاده شرکتها از معافیتهای مالیاتی و سایر مزایای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان بر روی سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد.

منبع:ایسنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  3