روسیه به دخالت در حمله به ایمیل پنتاگون متهم شد

پس از بحران حمله هکرهای چینی به اداره مدیریت پرسنل امریکا و هک کردن و سرقت داده های شخصی 21.5 میلیون نفر کارمند فعلی وسابق دولت، مشکل جدی دیگری توسط هکرهای روس به وجود امده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از هات هاردویر، مقامات آمریکایی می گویند هکرهای روسیه در یک حمله گسترده به سیستم ایمیل ستاد مشترک وزارت دفاع آمریکا دست داشته‌اند. البته ادعا شده که این سیستم ایمیل حاوی اطلاعات غیرطبقه بندی شده بوده است.

حمله سایبری مذکور در تاریخ 25 جولای رخ داده و باعث سرقت اطلاعات از ایمیل های چهار هزار نفر از کارکنان نظامی پنتاگون و از جمله رییس ستاد مشترک شده است. به دنبال کشف این حمله هکری دسترسی به سیستم ایمیل مذکور قطع شده و انتظار می رود راه اندازی مجدد آن امروز ممکن شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این حملات پیچیده بوده و بر مبنای کاربرد سیستم هایی رخ داده که قادر به جمع آوری حجم بالای داده در عرض یک دقیقه بوده اند. سازماندهی این حملات از طریق حساب های کاربری رمزگذاری شده در برخی شبکه های اجتماعی رخ داده است.

برخی مقامات دولتی آشنا به موضوع می گویند تردیدی وجود ندارد که دولت روسیه در این حملات دست داشته است. اما میزان این دخالت مشخص نیست. تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان در جریان است.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. asSa2014s5 می گوید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =