وزیر ارتباطات: ما زیربار حرف زور شرکت‌های خدمات‌رسان نمی‌رویم

سیاست ما ارزان کردن خدمات تلفن همراه، ثابت و اینترنت و در مجموع همه تعرفه‌های زیرشاخه این وزارتخانه است و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم تا این تعرفه‌ها خودسرانه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود واعظی در پاسخ به سئوال در مورد پایان دادن اختلافات وزارت با شرکت مخابرات بر سر تعرفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار نگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما هیچ اختلافی را با شرکت مخابرات و شرکت‌های پپ نداریم و اگر اصرار ما بر رعایت تعرفه‌‌ها است این به معنای عمل کردن به وظیفه قانونی است و معیار اختلاف نیست.

وی افزود: وظیفه ما نظارت و تذکر دادن بر شرکت‌های خدمات‌رسان در حوزه ارتباطات است و این مسئله نباید از طریق رسانه‌ها به عنوان اختلاف وزارت با این شرکت‌ها تلقی شود.

وزیر دولت یازدهم گفت: در تعرفه‌گذاری باید شفاف و روشن عمل کرد چراکه بعد از همکدسازی شاهد افزایش تعرفه‌ها در تلفن ثابت بودیم که به ازای هر دقیقه تماس که تعرفه 33 تومان بوده شرکت مخابرات 800 تومان از مشترکان دریافت می‌کرد که این رقم یک رشد 28 برابری را نشان می‌دهد.

واعظی با بیان اینکه در تعرفه‌گذاری‌ها باید شفاف، درست و منطقی عمل کرده و با اصلاح مدیریت و تقویت ساختارهای درست مشکلات و موانع را برطرف کرد، افزود: ما هیچ مشکلی را با شرکت‌های بخش خصوصی نداریم بلکه اعتقاد ما بر این است که باید به مردم خدمات مطلوب‌تر و ارزان قیمت ارائه شود.

این مسئول مخالفت دولت را با افزایش تعرفه اینترنت و سیاست اعمال شده از سوی شرکت‌هایی همچون مخابرات را بیان کرد و ادامه داد: قرار نیست این شرکت‌ها هزینه‌های خود را از جیب مردم تامین کنند در حالی که افزایش تعرفه‌ها نیز باید منطقی و معمول باشد چراکه سیاست دولت یازدهم سیاست کنترل قیمت‌ها و تعرفه‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در دو سال اخیر 25 درصد قیمت اینترنت واگذار شده به مردم ارزان‌تر شده و تعرفه اینترنت موبایل نیز از 5 ریال به 0.5 ریال کاهش یافته است.

واعظی در پایان گفت: سیاست ما ارزان کردن خدمات تلفن همراه، ثابت و اینترنت و در مجموع همه تعرفه‌های زیرشاخه این وزارتخانه است و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم تا این تعرفه‌ها خودسرانه افزایش یابد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48