هدف از ایجاد ایستگاه پلیس سایبری در چین چیست؟

وزارت امنیت داخلی باهدف شناسایی و ردیابی رفتارهای غیرقانونی آنلاین روی اینترنت ایستگاه‌های پلیس سایبری داخل شرکت‌های اینترنتی ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حکومت چین «ایستگاه پلیس سایبری» در داخل کمپانی‌های بزرگ اینترنتی و وب سایتهای محبوب و پر استفاده برای شناسایی و نابودی «رفتارهای غیرقانونی اینترنتی» ایجاد می‌کند.

 وزارت امنیت داخلی باهدفشناسایی و ردیابی رفتارهای غیرقانونی آنلاین روی اینترنت ایستگاه‌های پلیس سایبریداخل شرکت‌های اینترنتی ایجاد می‌کند.

«چن ژیمین» معاون وزیر در کنفرانس خبری گفت پلیسباید نقش راهبری در امنیت آنلاین در همکاری با رگلاتورهای اینترنتی و شرکت‌های اینترنتیداشته باشد.

وی تأکید کرد به‌زودی ایستگاه‌های پلیس در شرکت‌هایاینترنتی و نیز وب‌سایت‌های بزرگ و محبوب دایر می‌شود تا رفتارهای مجرمانه در فضایمجازی با سرعت شناسایی و عوامل آن بازداشت شوند.

دولت کمپانی‌های بزرگ اینترنتی مانند Tencent و Sina corp را مورد مواخذه قرار دادهو از عدم سرعت کافی آن‌ها برای حذف محتوای پورنوگرافی،کلاه برادری،شایعات و مطالبسیاسی علیه حکومت انتقاد کرده است.

با استقرار پلیس سایبری داخل شرکت‌های اینترنتی،دولت می‌خواهد مستقیم با محتوای مجرمانه آنلاین مبارزه کند.

ماه گذشته محتوای پیش‌نویس قانون کنترل دیتا توسطدولت منتشر شد.بر این اساس شرکت‌های اینترنتی داخلی و خارجی باید در این راه بهدولت پکن کمک کنند.ظاهراً این قانون برای جلوگیری از خریدوفروش دیتای سرقتی استاما در اصل از کمپانی‌های اینترنتی می‌خواهد تا تمام دیتای کاربران و حتی پیامک‌هایردوبدل شده خصوصی کاربران را به حکومت واگذار کنند.

منبع:خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −  24  =