هدف بانک مرکزی استحکام مالی بانک‌هاست

مدیرعامل بانک پارسیان سیاست بانک مرکزی برای ذخیره‌گیری مطالبات مشکوک‌الوصول در صورت‌های مالی بانک‌ها را در راستای استحکام مالی‌ دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  کورش پرویزیان در گفت‌وگو با فارس در مورد علت کاهش سود تقسیمی بانک‌ها در صورت‌های مالی جدید، اظهار داشت: این اتفاق به این دلیل است که امسال بانک مرکزی سیاست واحدی را در پیش گرفته تا ذخیره‌گیری بابت مطالبات مشکوک‌الوصول در صورت‌های مالی بانک‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بخشی از سود به دست آمده بانک‌ها برای این ذخیره‌گیری منظور شده است، افزود: این سیاست بانک مرکزی در راستای استحکام مالی بانک‌ها اجرا می‌شود.

 پیش از این رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی یکی از اقدامات جدید این بانک را ورود به صورت‌های مالی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها قبل از تشکیل جلسه با بانک مرکزی امضا نمی‌شود و ما کفایت نسبی ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول برای اطمینان از سود و همچنین نحوه تقسیم سود بین سپرده‌گذار و سهامدار را بررسی می‌کنیم.

بنا به گفته سیف این کار برای اولین بار در نظام بانکی انجام می‌شود و سازمان حسابرسی هم در حوزه بانک‌های دولتی و بر اساس صورت‌های مالی آنها با ما همکاری می‌کند. این کار با انضباط جلو می‌رود و تا 4 سال آینده صورت‌های مالی بانک‌ها را به بنیان مستحکمی تبدیل خواهد کرد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  8