از بانکداری روز دنیا عقب مانده‌ایم

سیف عنوان کرد:

رئیس کل بانک مرکزی گفت: باید بپذیریم در مدت 10 تا 12 سال اخیر به شدت از بانکداری روز دنیا عقب مانده‌ایم و باید به سرعت آن را رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ولی‌الله سیف در مراسم معارفه رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: در حال حاضر نظام بانکی کشور هم از لحاظ ساختار مالی بانک ها و ساختار حاکمیت شرکتی بانک ها و هم از لحاظ تقویت کنترل‌های داخلی، نیازمند بازسازی است تا بتواند به ثبات مالی برسد.

وی با سنگین توصیف کردن مسئولیت بانک مرکزی در این زمینه گفت: بازسازی نقش نظارتی بانک مرکزی بسیار اساسی است و باید بپذیریم در این مدت 12-10 ساله به شدت از بانکداری روز دنیا عقب مانده ایم و باید به سرعت آن را رفع کنیم و این مهم با مشارکت فعال بانک مرکزی و پژوهشکده محقق می شود.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان این‌که فعالیت‌های پژوهشکده پولی و بانکی کاملا” مورد حمایت بانک مرکزی است و امیدوارم در دوره جدید، این مجموعه به عنوان بازوی تحقیقاتی و پژوهشی، نقش جدی تر و موثرتری ایفاء کند افزود: امیدواریم تغییر مسئولیت، کمترین شوک را در پژوهشکده ایجاد کند و همکاران پژوهشکده منسجم تر از قبل با بانک مرکزی همفکری و همراهی داشته باشند.

در این مراسم همچنین فرهاد نیلی، رییس پیشین پژوهشکده به تلاش های مجدانه کارکنان پژوهشکده طی چهار سال و 10 ماه دوران حضورش در عرصه تحقیقاتی اشاره و مراتب سپاس خویش را از همراهی‌ها و مساعدت مجموعه کارکنان پژوهشکده اعلام کرد.

وی با تبریک انتصاب دکتر دیواندری به عنوان مدیر خوشنام و کارآمد نظام بانکی کشور، اظهار امیدواری کرد روابط پژوهشکده با نظام بانکی، وارد فصل جدیدی شود.

علی دیواندری، رییس جدید پژوهشکده پولی و بانکی نیز در این مراسم گفت: نگاه دکتر سیف به بازار پولی و بانکی کشور، موجب شده است وظیفه سنگینی بر دوش پژوهشکده قرار گیرد و این مهم، مشارکت بیشتر اندیشمندان نظام بانکی و پژوهشکده را می طلبد.

وی «سیاستگذاری و مقررات گذاری» و « وظایف نظارتی» را دو وظیفه کلیدی بانک های مرکزی دنیا برشمرد و گفت: در هر دو مورد،‌ پژوهشکده می تواند به عنوان بازوی پژوهشی و تحقیقاتی بانک مرکزی به ماموریت اصلی خود نزدیک‌تر شود.

وی افزود: بانک‌های مرکزی کشورهای پیشرفته که اقتصادهای با ثبات و موفقی دارند، معمولا یک بازوی فکری و مشورتی نظیر پژوهشکده به همراه خود دارند که نقش «اتاق فکر» را ایفاء می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  49