گلچین سخنان روحانی در گفتگوی تلوزیونی

مهمترین بخش های این مصاحبه به نقل از روحانی این شرح است:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای رادیو تلویزیونی نظر خود را درباره مسائل اقتصادی سیاسی به ویژه توافق هسته ای مطرح کرد. این مصاحبه به صورت مستقیم از شبکه های خبر سیما و شبکه رادیو ایران پخش شد.

مهمترین بخش های این مصاحبه به نقل از روحانی به این شرح است:

– طبیعی است 6 کشور قدرت بزرگ با ما مذاکره می کردند و ما در آن توافق موقت ژنو که مربوط می شود به اوایل آذر 92 تا امروز که هنوز هم ادامه دارد ،‌آن توافق موقت را در عمل آزمایش کردیم. یعنی ما عمل کردیم ،‌آنها هم عمل کردند. آنها به ما قول داده بودند که برخی از تحریم ها را بردارند و ما قول داده بودیم که برخی از محدودیت ها را بپذیریم و هر دو عمل کردیم ، معلوم است که می شود. ما الان توافقی که با 1+5 کردیم مگر پایانش چند ساله است یک توافق 10 ساله است و توافق گذشته هم یک توافق دو سال نشده البته و سه ماه دیگر می شود دو سال. بنابر این 5 برابر همان است.

–   ما در ماجرای افغانستان ، ماجرای طالبان ، ماجرای صدام و پایان حکومت صدام گرچه ما مستقیم مداخله نداشتیم ولی بسیاری از گروه هایی که با ما و در کنار ما بودند یک نوع اهداف مشترکی را با دیگران حس کردند و پیش رفتند، پس بنابراین این منافات ندارد که یک کشوری دوست ما نباشد و ما در یک مسئله مهم بین المللی بتوانیم مذاکره کنیم.

– دلمان برای رفت و آمد به خارج لک نزده نگران اشتغال جوانان و تحقق دستور رهبر انقلاب در رشد 8 درصدی هستیم.

– مخالف تعطیلی شبکه های اجتماعی هستم. این شبکه های اجتماعی قبل از توافق و بعد از توافق کار بزرگی را انجام دادند.

–  درشت‌گویی پیروز نمی‌شود، درست‌گویی پیروز می‌شود.

روحانی: کاسبان تحریم در دبی، اروپا ، چین و تهران، عصبانی اند / مخالف تعطیلی شبکه های اجتماعی هستم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  6