با مقررات زدایی و پیشگیری از رانت به بخش خصوصی میدان دهید

رئیس اتاق تهر ان با تاکید بر اینکه ناجیان اقتصاد ایران در آنسوی مرزها نیستند بلکه در داخل کشور در میان فعالان اقتصادی قرار دارند، گفت: سرمایه‎گذاران خارجی را نباید به شرکای شبه دولتی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مسعود خوانساری در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور معاون اول رئیسجمهور و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: امروز که توافق هستهای به ثمر رسیده، مردم به اقتصاد کشور امیدوارند و چشم دوختهاند؛ اگر چه سال ۹۴ را سال سختی برای اقتصاد میدانند و در خوشبینانهترین سناریوها، پیشبینی رشد یک درصدی را داشتهاند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: بزرگترین سرمایه ما امروز امیدی است که در دل صاحبان کسب و کار به وجود آمده است و ما مسئویت حراست از آن را داریم اما باید توجه داشت ناجیان اقتصاد ایران نه در آن سوی مرزها، بلکه در داخل کشور و میان فعالان اقتصادی هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم همانطور که برای سرمایهگذاران خارجی آغوش باز از سوی دولت وجود دارد، برای سرمایهگذاران داخلی نیز بتوانیم توسعه کسب و کار را پیگیری کنیم.

به گفته خوانساری، اقتصاد ایران هیچگاه سرمایهگذار مستقیم خارجی بدون حضور شرکای داخلی را به چشم ندیده است. سرمایه گذاران خارجی زمانی که به اقتصاد پر از دستانداز ایران میآیند، در مقابل موانع کسب و کار کمر خم می کنند، بنابراین نباید رویای مردم برای ایجاد اشتغال را با دلخوش کردن به سرمایه گذاریهای خارجی نقش بر آب کرد و از دولت انتظار میرود به جای میزبانی شرکتهای خارجی، مقدمات همکاری مشترک بین بخشهای خصوصی با سرمایهگذاران خارجی را فراهم کند، نه اینکه سرمایهگذاران خارجی را به شرکای جدید شرکتهای شبه دولتی تبدیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: مقررات بیشمار اقتصادی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پایش است تا بتوان سد مستحکم مقابل سرمایهگذاریها را از میان برداشت و امید داریم دولت اولویت خود را یکسانسازی و پایش مقررات زاید قرار دهد.

وی افزود: دولت نه تنها در سال‌های گذشته کوچکتر نشده است بلکه شرکتهای دولتی به حاکمان مطلق اقتصاد ایران تبدیل شدهاند و انتظار میرود که شعار واگذاری به بخش خصوصی را به عرصه عمل بیاورند و یادگار ماندگار دیگری از خود به جای بگذارند.

خوانساری خواستار اجرای ارز تک نرخی توسط بانک مرکزی شد و تصریح کرد: چند نرخی بودن ارز امروز باید با تصمیم قاطع دولت کنار گذاشته شده و به سیاست ارز تک نرخی توجه بیشتری شود.

وی همچنین از دولت به خاطر عدم مشارکت بخش خصوصی در تدوین آئیننامههای قانون رفع موانع تولید گلایه کرد.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  16  =  19