ادامه کاهش قیمت سکه در بورس کالا

با کاهش قیمت سکه در بازار آزاد، قیمت سکه در قرارداد آتی بورس کالا نیز روند کاهشی به خود گرفت و با افت مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، افت هزار تومانی قیمت سکه در بازار آزاد موجب کاهش قیمت این کالای با اهمیت در معاملات آتی بورس کالا شده است؛ به طوری که قیمت سکه که بعد از توافق هسته ای با رشد 50 هزار تومانی مواجه شد و به بالای 900 هزار تومان رسید، اکنون در تمامی قراردادها کاهش یافته و به نیمه 850 هزار تومان رسیده است.

بنابراین بازار آتی سکه که بعد از توافق وین و بر خلاف انتظار صعودی شده بود، متاثر از افت قیمت ها در بازار آزاد، روند کاهشی به خود گرفت و به محدوده قیمتی 800 هزار تومان بازگشت.

روند معاملات سکه در بورس کالا نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت سکه تحویل شهریور ماه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده و از محدوده 857 هزار تومان به 848 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت قرارداد آتی سکه تحویل آبان ماه نیز از 860 هزار تومان به نیمه 850 هزار تومان رسیده است. در این میان سکه تحویل دی ماه نیز از محدوده قیمتی 900 هزار تومان فاصله گرفته و در قیمت های 850 هزار تومان معامله می شود.

در این میان سکه تحویل اسفند ماه قیمتی بالاتر از سایر قراردادها دارد و حدود870 هزار تومانی در حال معامله است.

کاهش قیمت سکه در بورس کالا در حالی رخ می دهد که با افزایش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد که بعد از حصول توافق هسته‌ای رخ داد، بازار آتی سکه نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا مواجه شد و بر خلاف انتظار و پیش بینی ها صعودی شد اما همانطور که کارشناسان پیش بینی کردند قیمت این محصول مجددا به مدار نزولی بازگشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4