چالش‌های پیاده‌سازی شهر هوشمند

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ایجاد شهر هوشمند، چالش‌های پیاده‌سازی این طرح در ایران و موانع سرمایه‌گذاری در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک خسرو سلجوقی با بیان اینکه ذی‌نفعان اصلی شهر هوشمند به‌خصوص در بخش محتوا بخش خصوصی کشور خواهند بود، افزود: این درحالی است که در پذیرش فناوری از ابتدا با نوعی مقاومت از سوی مردم مواجه هستیم و پس از آن شاهد استفاده افراطی از ابزارهای تکنولوژی خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه امروز با یک مقاومت در سرمایه‌گذاری در بخش ICT مواجه هستیم، گفت: بسیاری منتظرند تمامی سرمایه‌گذاری‌ها از طریق دولت انجام شود در صورتی که بخش اصلی این سرمایه‌گذاری باید از طریق بخش خصوصی انجام گیرد و دولت تنها تسهیلگر و فراهم‌کننده این اتفاق باشد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه نوعی ترس، مانع سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است. وی با بیان اینکه حد و اندازه‌های پروژه شهر هوشمند، بین‌المللی است، گفت: دانش انجام این پروژه را کمتر می‌توان در داخل پیدا کرد و از طرفی هنگامی که به دنبال ورود و دستیابی به این دانش از خارج از کشور نیز هستیم با نوعی مقاومت مواجه می‌شویم.
منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1