لزوم یک پاسخ ملی به حملات سایبری

76 درصد مدیران فناوری معتقدند;

مرکز امنیتی Intel Security گزارش داد، تقریبا نیمی از مدیران فناوری در سازمان‌ها بر این باورند که حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی که در سه سال آتی صورت می‌گیرد، می‌تواند به از دست رفتن آنها منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مرکز امنیتی Intel Security گزارش داد، تقریبا نیمی از مدیران فناوری در سازمان‌ها بر این باورند که حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی که در سه سال آتی صورت می‌گیرد، می‌تواند به از دست رفتن آنها منجر شود.به گزارش وب‌سایت itp، موسسه Aspen با مطالعه روی ۶۲۵ مدیر تصمیم‌گیرنده ICT در کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا دریافت ۴۸ درصد این افراد نوعی حمله سایبری را پیش‌بینی می‌کنند که می‌تواند مرگ و میر انسان‌ها را هم به همراه داشته باشد.

از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۷۶ درصد اعلام کردند زمانی که این نوع حملات به زیرساخت‌های اساسی صورت می‌گیرد، باید یک پاسخ ملی داده شود. «حامد دیاب» مدیر منطقه‌ای Intel Security در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «با حفره‌های امنیتی که خبر مربوط به آنها به صورت منظم منتشر می‌شود، واقعیت مربوط به وضعیت کنونی امنیت این است که سازمان‌ها برای پاسخگویی در مقابل آنها مشکل دارند.

 و زمان آن فرا رسیده است تا مراکز عمومی و خصوصی علاقه‌مند به یکدیگر ملحق شوند تا امنیت سایبری و محافظت از زیرساخت‌های حیاتی را ارتقا دهند.» حدود ۸۹ درصد از مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها که در این بررسی حضور داشتند، اعلام کردند که طی سه سال گذشته یک نوع حمله سایبری به سیستم‌های مستقر در سازمان خود را تجربه کرده‌اند. این در حالی بوده که سازمان‌های مذکور سیستم امنیتی قوی را در اختیار گرفته‌اند. 

منبع:همکاران سیستم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  86  =  96