قیمت جهانی طلا ثابت ماند

طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای افزایش قریب الوقوع نرخهای بهره در آمریکا، در بازه محدودی معامله می‌شود و برای صعود به سطح بالاتر با دشواری روبروست.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از افزایش اندک در روز دوشنبه، ثابت بود و 1117 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و 1117 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 0.5 درصد افزایش، به 1118 دلار رسیده بود.

روند نزولی طلا پس از هفت هفته متوالی، هفته گذشته تحت تاثیر اقدام غیرمنتظره چین برای کاهش ارزش یوان که به تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه کمک کرد، متوقف شد و قیمتش تا سطح 1126 دلار صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران ماه گذشته در پی صعود ارزش دلار، 2.3 میلیارد دلار سرمایه‌شان را از صندوق‌های سرمایه گذاری طلا خارج کردند. طلا در ژوییه با نشانه‌های بهبود اقتصاد آمریکا که بانک مرکزی این کشور را به تصویب افزایش نرخهای بهره نزدیک کرده است، به کمترین قیمت در پنج سال گذشته نزول کرده بود.

بالا رفتن نرخهای بهره جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، کمتر کرده و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

با اینهمه شرکت گولد کورپ که از نظر ارزش بازار بزرگترین تولیدکننده طلا در آمریکای شمالی است، روی بهبود قیمت طلا حساب کرده و درصدد ساخت یک معدن جدید دو میلیارد دلاری است.

اما مدیرعامل آنگلوگولد آشانتی که سومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است، در تازه‌ترین اظهاراتش پیش بینی کرد که طلا ممکن است در بازه 1050 تا 1300 دلار معامله شود با اینهمه احتمال سقوط این فلز به سطح هزار دلار را منتفی ندانست.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 15.25 دلار رسید در حالیکه قیمت هر اونس پلاتین ثابت بود و 993 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم هم 611 دلار بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  12