کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت

سید عباس عراقچی تشریح کرد

تعدادی معدودی از افراد که در فهرست‌های تحریم باقی می‌مانند از دریافت خدمات سوئیفت محروم می شوند که امر فوق العاده‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از صدا و سیما، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت، گفت: تکلیف این موضوع به طور کامل در جمع بندی مذاکرات هسته ای روشن شده است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت، گفت: تکلیف این موضوع به طور کامل در جمع بندی مذاکرات هسته ای روشن شده است.

وی افزود: سوئیفت تحریمی علیه ایران و اتباع ایرانی نیست، بلکه شرکت خصوصی است که کار تبادل ایمن بانکی را انجام می دهد اما کسانی که نامشان در فهرست تحریم شورای امنیت یا اروپا و امریکا بوده است از خدمات سوئیفت محروم شدند.

عراقچی گفت: خروج اسامی این افراد از فهرست تحریم و ارائه خدمات سوئیفت در دو مرحله انجام می شود و در نوبت نخست ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: تعدادی معدودی از افراد که در فهرست‌های تحریم باقی می‌مانند از دریافت خدمات سوئیفت محروم می شوند که امر فوق العاده‌ای نیست.

عراقچی گفت: اکنون هیچ تحریم سوئیفت علیه ما نیست.

 معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با معاون و مدیران خبر صدا و سیما، گفت: دیپلماسی و رسانه دو بازوی مهم و مکمل در پیشبرد اهداف ملی کشورند و در این جلسه همفکری خوبی میان این دو صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در میان رسانه‌ها صدا و سیما جایگاه اصلی و ویژه دارد افزود: امیدوارم همکاری و همیاری دیپلماسی و رسانه‌ای با صدا و سیما با قوت کامل پیش رود.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  4  =