ادامه سقوط طلا در بازار جهانی

طی معاملات روز جاری بازار جهانی فلزات گران بها، قیمت طلا با بیش از 11 پله سقوط به 1078.7 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از کیتکو، طی معاملات روز جاری بازار جهانی فلزات گران بها، قیمت طلا با بیش از 11 پله سقوط به 1078.7 دلار در هر اونس رسید.

قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز گران بها، 96.3 دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن، 215.2 دلار پایین تر بوده است.

بر این اساس، دیگر فلزات عرضه شده در بازار جهانی فلزات گران بها نیز کاهش ارزش را تجربه کردند به گونه ای که قیمت نقره با کاهش قابل توجه 21 سنتی همراه بود و هر اونس از این عنصر نیز 14.45 دلار قیمت گذاری شد.

هر اونس از عناصر پلاتین و پالادیم نیز به ترتیب با کاهش 7 و 5 دلاری با قیمت های 969 و 610 دلار به فروش رسیدند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، دیوید ویلسون، کارشناس بانک سیتی بنک، معتقد است که یکی از اصلی ترین دلایل کاهش اخیر قیمت طلا، اعلام برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ سود بانکی در این کشور بوده است.

وی تأکید می کند که تا زمان برگزاری جلسه تصمیم گیری هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر، فشار کاهنده بر قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

این کارشناس بازار اعلام کرد، در نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا اصلی ترین موضوع مورد بحث افزایش نرخ بانکی دلار خواهد بود و در نتیجه پیش بینی می شود تا برگزاری این نشست قیمت طلا زیر فشار باقی بماند.

کارشناسان و تحلیلگران فنی که قیمت طلا و الگوی های نوسانات این فلز را طی سال های گذشته مورد بررسی قرار داده‌اند، کف قیمتی 1044 دلار را که در سال 2010 قیمت کف طلا بود، برای این فلز پیش بینی کرده اند.
منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7