گفتگوی عربستان با آمریکا برای مقابله با ایران

گفتگوهای ما و نیز دیگر اعضای شورای همکاری با آمریکا درباره چگونه تقویت و گسترش همکاری های نظامی برای دفاع از کشورهای منطقه و مقابله با رفتارهای منفی ایران در منطقه است. بین دو طرف تاکنون چند نشست برگزار شده است. بین آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری چند کارگروه به منظور بررسی این مسئله تشکیل شد. بازگشت سفیر عربستان به شهر عدن در جنوب مصر به اوضاع امنیتی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شبکه تلویزیونی الحدث  گزارش داد: عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با سامح شکری همتای مصری اش در ریاض گفت: ما از هر توافقنامه ای که دست پیدا نکردن ایران را به سلاح هسته ای تضمین کند و شامل سازوکار موثر بازرسی از همه مراکز در ایران از جمله مراکز نظامی این کشور باشد، استقبال می کنیم. باید سازوکار اعمال مجدد تحریمها علیه ایران در صورت پایبند نبودن این کشور به توافقنامه وجود داشته باشد. طرف آمریکایی به ما اطمینان داد این توافقنامه شامل این موارد است. ما با دولت آمریکا درباره جزئیات این توافقنامه در حال گفتگو هستیم. به طور کلی به نظر می رسد اصول مورد نظر ما در این توافقنامه محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، الجبیر افزود: ما با مشکل دخالت های ایران در امور کشورهای منطقه روبرو هستیم. ایران از تروریسم و هرج و مرج در منطقه حمایت می کند. رفتارهای ایران در منطقه نگران کننده است. باید با قاطعیت با این مسئله برخورد کرد. ما امیدواریم ایران در صورت علمی شدن اجرای توافقنامه از نتایج آن برای ساختن این کشور و بهبود وضع معیشتی مردم آن استفاده کند و از آن برای دامن زدن به هرج و مرج و آشوب بیشتر در منطقه استفاده نکند.

وی خاطر نشان کرد: گفتگوهای ما و نیز دیگر اعضای شورای همکاری با آمریکا درباره چگونه تقویت و گسترش همکاری های نظامی برای دفاع از کشورهای منطقه و مقابله با رفتارهای منفی ایران در منطقه است. بین دو طرف تاکنون چند نشست برگزار شده است. بین آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری چند کارگروه به منظور بررسی این مسئله تشکیل شد. بازگشت سفیر عربستان به شهر عدن در جنوب مصر به اوضاع امنیتی بستگی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  54