اجرای بانکداری جامع در دستور کاربانک تجارت/تاکید بر توسعه محصولات نوین بانکی

مدیرعامل بانک تجارت خبر داد:

یکی از مهمترین راهبردهای بانک تنوع بخشی به سبد خدمات بانک برای گروه های مختلف مشتریان است . وی بانکداری جامع را سرفصل نوینی در ارائه خدمات ممتاز به مشتریان بزرگ بانک تجارت معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در آستانه برگزاری مجمع عادی سالانه بانک تجارت، محمد ابراهیم مقدم به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه های این بانک  در حوزه های سودآوری و اقتصادی  پرداخت .

نامین منابع بخش تولید
 
 مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه بانک تجارت در طول 35 سال گذشته با اعطای صدها هزار میلیاردریال از منابع خود مسئولیت تامین مالی بسیاری از پروژه های بزرگ عمرانی در کشور نظیر طرح های راهسازی ، پالایشگاه ها ، صنایع پتروشیمی ، مجتمع های فولاد ، احداث سیلو و … را بر عهده داشته بر تداوم رویکرد این بانک در حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود : یکی از ارکان مهم پیشرفت صنعتی کشور حمایت موثر از تولید ملی چه از جانب مصرف کنندگان و چه از جانب دستگاه های مرتبط با بخشهای تولید و بازرگانی در اقتصاد کشور است و زمانی که این مهم محقق شود حرکت واقعی اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی آغاز شده است .

مدیرعامل بانک تجارت حمایت از تولید در کشور را مستلزم افزایش سرعت گردش پول در بانکها دانست و یادآور شد : بسیار مهم است که بتوانیم منابع بانکها که در واقع همان سپرده های مردم است را به بهترین شکل و با بیشترین بازده به تولیدکنندگان واقعی برسانیم. وی افزود: طی سالهای اخیر به واسطه تاثیرات ناشی از محدودیتهای خارجی و برخی سیاستگذاری های گذشته ، مشکلات زیادی برای تولید کنندگان و بانکها در امر اعطاء و بازپرداخت تسهیلات بوجود آمد ، با اینحال بانکها هنوز مهمترین منبع تامین مالی صنایع و بنگاههای بازرگانی کشور هستند . ما نیز در بانک تجارت به این نقش خود افتخار می کنیم و با تمام تلاش درصدد هستیم تا ارتباطمان با صنعتگر و بازرگان ایرانی را حفظ و تقویت کنیم .

برنامه های بانک برای افزایش سود

وی با اشاره به برنامه های این بانک برای افزایش سود عملیاتی با هدف تامین منافع سپرده گذاران و سهامداران گفت : با توجه به تحولات پرشتاب اقتصاد کشور در سالهای اخیر و تاثیرات آن بر بازار پول و سرمایه، مدل کسب و کار بانکها نیز دستخوش تغییراتی شده است. در این میان بانک تجارت نیز می کوشد با افزایش سهم درآمدهای کارمزدی ، وصول مطالبات معوق و تخصیص بهتر منابع از طریق استقرار سامانه های پیشرفته اعتبارسنجی ، افق روشن تری از ثبات و پیشرفت بانک برای ذینفعان خود ترسیم کند .

استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری جامع

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با اشاره به شکل‌گیری ساختارهای حاکمیت شرکتی در این بانک در دوران پس از خصوصی سازی، تغییر و تبدیل از ساختار وظیفه محور به مشتری محور و شناسایی بازارهای جدید خدمت‌رسانی تخصصی را از جمله مهمترین نتایج تحقق حاکمیت شرکتی عنوان کرد و یادآور شد: افزایش چابکی در طراحی محصولات جدید بانکی ، شکل دهی به بانک های اطلاعاتی روزآمد از فعالیتها و وضعیت کسب و کار مشتریان و برقراری فرآیندهای مشاوره و ارتباط دوسویه میان بانک و مشتریان از جمله الزامات پیاده‌سازی بانکداری جامع است. در این مسیر دو هدف اساسی افزایش سود عملیاتی و ارائه خدمات قابل رقابت و روزآمد بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد .

برنامه های بانک تجارت در حوزه توسعه خدمات نوین

مقدم در ادامه، برنامه های بانک تجارت در حوزه توسعه خدمات نوین بانکی را مورد اشاره قرار داد و افزود : یکی از مهمترین راهبردهای بانک در این حوزه ، تنوع بخشی به سبد خدمات بانک و ایجاد مزیت رقابتی در بسته‌های خدماتی برای گروه های مختلف مشتریان است . وی با اشاره به مزایای ایجاد بانکداری جامع، این روش بانکداری را سرفصل نوینی در ارائه خدمات ممتاز به مشتریان بزرگ بانک تجارت معرفی کرد و افزود: مصمم هستیم تا برای هر گروه از مشتریان ، خدمات متناسب با نیازها و انتظارات آنها ارائه کنیم.
مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل بانک تجارت همچنین با تاکید بر تعهد این بانک به ایفای مسئولیت های اجتماعی گفت : ساخت و تجهیز مدرسه ابتدایی در منطقه زلزله زده شهرستان اهر، اعطای تسهیلات به هموطنان زلزله زده در استانهای آذربایجان شرقی و بوشهر، اعطای 648 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض جهت آزادی زندانیان دیه، تحت پوشش قرار دادن صدها کودک بی‌سرپرست و اهدای صدها هزار بسته لوازم التحریر رایگان به دانش آموزان مناطق محروم کشور بخشی از اقدامات بانک تجارت در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی طی یکسال گذشته بوده است.

گفتنی است مجمع عادی سالانه بانک تجارت روز سه‌شنبه 30 ام تیرماه برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  +    =  36