مدارس ماندگار در کشور (+عکس)

آیا تاکنون اسم مدارس ماندگار به گوش تان رسیده است؛ مدارسی که دارای قدمت بالایی هستند و ویژگی های گسترده ای دارند که باعث شده است به عنوان «ماندگار» لقب بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک آیا تاکنون اسم مدارس ماندگاربه گوش تان رسیده است؛ مدارسی که دارای قدمت بالایی هستند و ویژگی های گسترده ایدارند که باعث شده است به عنوان «ماندگار» لقب بگیرند.

دبیرستان ماندگار البزر تهران

مدارس ماندگار چه مدارسی هستند؟


در میان حدود 100 هزار مدرسه کشور، در حال حاضر 48 مدرسه به عنوان مدارس ماندگارنامیده می شوند و بر سر درِ این مدارس، عنوان «ماندگار» نصب می شود. هر مدرسه ای برای ماندگار شدن بایدمراحلی را طی کند و مجوز آن در شورای عالی آموزش و پرورش صادر شود.

دبیرستان ماندگار البرز تهران

مدارس ماندگار چه مدارسی هستند؟

این شورا در مرداد ماه 1384 مدارس ماندگار را چنین تعریف کرد: به مدارس واجدشرایط این امکان داده خواهد شد تا با فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیلی برایافراد مستعد وخلاق واستفاده بهینه از امکانات و قابلیتهای موجود ، از تجارب ارزندۀفارغ التحصیلان خود بهره مند و به عنوان الگویی مناسب و پیشرفته در زمینه هایآموزشی و تربیتی به سایر واحدهای آموزشی معرفی شوند.

مدرسه ماندگار ایرانشهر در یزد

مدارس ماندگار چه مدارسی هستند؟

فرآيند تصويب مدارس ماندگار

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش وپرورش در خصوص فرایند تصویب مدارس ماندگار در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران گفت:مدرسه ای که عنوان «ماندگار» به آن داده می شود باید ویژگی هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدمت مدرسه معرفی شدهباید بیش از 50 سال باشد، افزود: سبک معماری، فعالیت هایی که در مدرسه انجام میشود، فارغ التحصیلان برجسته مدارس، اساتید برجسته این مدارس و رتبه های برتر درفعالیت های علمی، فرهنگی و هنری طی 10 سال اخیر از جمله معیارها برای انتخاب آن بهعنوان مدرسه ماندگار است. 


دبیرستان ماندگار شاهد اردبیل

مدارس ماندگار چه مدارسی هستند؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =